Quote from Guest on 31 May 2007, 22:18Jag vet att denna diskussion har varit på tapeten tidigare och att det finns lite olika åsikter, men först nu har jag något att säga...
Min fru fick på GBG-varvets sportmässa av en saucony-kille rådet att tvätta sina saucony för att få bort ladugårdslukt
Jag vet att denna diskussion har varit på tapeten tidigare och att det finns lite olika åsikter, men först nu har jag något att säga...
Min fru fick på GBG-varvets sportmässa av en saucony-kille rådet att tvätta sina saucony för att få bort ladugårdslukt
Quote from Funbeat user on 31 May 2007, 22:28Det tackar vi för... 😀
Det tackar vi för... 😀
Quote from Funbeat user on 1 June 2007, 09:40Tack för tipset, även jag har vandrat i ovissheten!
Ska testa med mina gamla som jag använder då jag tycker att de är för geggigt i löparspåret för mina nya skor.
Tack för tipset, även jag har vandrat i ovissheten!
Ska testa med mina gamla som jag använder då jag tycker att de är för geggigt i löparspåret för mina nya skor.
Quote from Jan Lundquist on 1 June 2007, 09:54Ja, jag kör ju vid behov gympadojor i tvättmaskenen. Och om odören ändå inte försvinner kan man lägga dem i frysen (i en påse) över natten så blir de som helt nya efteråt 🙂
Ja, jag kör ju vid behov gympadojor i tvättmaskenen. Och om odören ändå inte försvinner kan man lägga dem i frysen (i en påse) över natten så blir de som helt nya efteråt 🙂
Quote from Funbeat user on 6 June 2007, 20:45Ok, då måste jag komma med en liten reservation! 🙂
Tvättade mina saucony förra veckan efter en geggig löprunda, 30 grader utan sköljmedel. Sprang med dem dagen därpå igen, visserligen skinande vita men förmodligen litelite krympta. Tillräckligt krympta
Ok, då måste jag komma med en liten reservation! 🙂
Tvättade mina saucony förra veckan efter en geggig löprunda, 30 grader utan sköljmedel. Sprang med dem dagen därpå igen, visserligen skinande vita men förmodligen litelite krympta. Tillräckligt krympta
Quote from Funbeat user on 6 June 2007, 21:25Har fått rådet att skölja skorna i ljummet vatten och borsta med borste, men absolut inte maskintvätta eftersom det kan skada gummit på något vis. Fick inte heller torka dem över element eller i torktumlare, eftersom det också kunde skada gummit.
Tänker
Har fått rådet att skölja skorna i ljummet vatten och borsta med borste, men absolut inte maskintvätta eftersom det kan skada gummit på något vis. Fick inte heller torka dem över element eller i torktumlare, eftersom det också kunde skada gummit.
Tänker
Quote from Fredrik Johansson on 6 June 2007, 21:29Hur tvättar och torkar man skorna bäst?
Skölj av skorna ofta! Grus och smuts i "meshen" gör att slitaget blir större. Plocka ur innersulan och tvätta separat. Det går utmärkt att tvätta skorna i tvättmaskin - mycket låg värme. Använd gärna tvätt- eller di
Hur tvättar och torkar man skorna bäst?
Skölj av skorna ofta! Grus och smuts i "meshen" gör att slitaget blir större. Plocka ur innersulan och tvätta separat. Det går utmärkt att tvätta skorna i tvättmaskin - mycket låg värme. Använd gärna tvätt- eller di
Quote from Funbeat user on 6 June 2007, 22:32När jag frågade tillverkaren innan fick jag ett annat svar, tyvärr mindes jag fel. Det var inte ljummet vatten de rekommenderade, det var kallt vatten och skorengörare. Man fick inte heller blötlägga skorna eller låta dem torka i direkt solljus. Och inga
När jag frågade tillverkaren innan fick jag ett annat svar, tyvärr mindes jag fel. Det var inte ljummet vatten de rekommenderade, det var kallt vatten och skorengörare. Man fick inte heller blötlägga skorna eller låta dem torka i direkt solljus. Och inga
Quote from Funbeat user on 6 June 2007, 22:49Men det kan vara en sak vad som faktiskt fungerar och en annan vad skotillverkare vill ha reklamationer på. Är inte det ganska vanligt att tillverkare har en marginal när det gäller rekomenderad tvättemperatur och torktumling?
Samtidigt skulle jag heller
Men det kan vara en sak vad som faktiskt fungerar och en annan vad skotillverkare vill ha reklamationer på. Är inte det ganska vanligt att tillverkare har en marginal när det gäller rekomenderad tvättemperatur och torktumling?
Samtidigt skulle jag heller
Quote from Funbeat user on 6 June 2007, 22:56Det vore faktiskt väldigt intressant att samla ihop alla fakta, bara för att se hur mycket av tillverkarnas rekomendationer som är säkerhetsmarginaler och hur mycket de faktiskt talar sanning om.
En parallell till ämnet: När det gäller kampsportsdräkter
Det vore faktiskt väldigt intressant att samla ihop alla fakta, bara för att se hur mycket av tillverkarnas rekomendationer som är säkerhetsmarginaler och hur mycket de faktiskt talar sanning om.
En parallell till ämnet: När det gäller kampsportsdräkter