Quote from Anders Wallerstedt on 12 June 2007, 12:58Har inte märkt att det skulle vara några problem att tvätta löparskorna i maskinen. Kör på 30 grader, fintvätt, eller ylletvätt, häller i lite tvättmedel och lite sköljmedel, sprajar sedan med lite impregnering alternativt flytande impregneriing i sköljpr
Har inte märkt att det skulle vara några problem att tvätta löparskorna i maskinen. Kör på 30 grader, fintvätt, eller ylletvätt, häller i lite tvättmedel och lite sköljmedel, sprajar sedan med lite impregnering alternativt flytande impregneriing i sköljpr
Quote from Jan Lundquist on 12 June 2007, 13:31När man tvättar ömtåliga material så ska man minska hastigheten på centrifugen. Det är den som slår sönder fibrerna i syntetmaterial om man kör för hårt och då förlorar de sin funktion och tappar formen.
Så jag tror absolut att skor tål en fintvätt, om
När man tvättar ömtåliga material så ska man minska hastigheten på centrifugen. Det är den som slår sönder fibrerna i syntetmaterial om man kör för hårt och då förlorar de sin funktion och tappar formen.
Så jag tror absolut att skor tål en fintvätt, om
Quote from Funbeat user on 12 June 2007, 14:17På vår tror jag inte man sänker hastigheten bara minskar på antalet varv - måste uppenbarligen kolla instruktionsboken!
På vår tror jag inte man sänker hastigheten bara minskar på antalet varv - måste uppenbarligen kolla instruktionsboken!
Quote from Funbeat user on 12 June 2007, 14:24Hm, nu blir jag lite förvirrad. Är inte varv det samma som hastighet. I min insnöade cykelhjärna så snurrar hjulen fler varv/tidsenhet ju högre hastighet jag håller. Är det inte detsamma med tvättmaskinen? Varv/tidsenhet??
Eller har jag värmeslag...
Hm, nu blir jag lite förvirrad. Är inte varv det samma som hastighet. I min insnöade cykelhjärna så snurrar hjulen fler varv/tidsenhet ju högre hastighet jag håller. Är det inte detsamma med tvättmaskinen? Varv/tidsenhet??
Eller har jag värmeslag...
Quote from Funbeat user on 12 June 2007, 14:37- Eller har jag värmeslag...
Jag tror inte det. Annars har jag det också, eftersom jag tänker i samma banor som dig.
- Eller har jag värmeslag...
Jag tror inte det. Annars har jag det också, eftersom jag tänker i samma banor som dig.
Quote from Funbeat user on 12 June 2007, 14:50Extremerna, antingen snurrar trumman i en viss tid med ett variabelt antal varv/per minut (rotationshastighet) - ger också olika antal varv
eller så snurrar den ett variabelt antal varv med fix rotationshastighet, ger olika tid den står och snurrar,
elle
Extremerna, antingen snurrar trumman i en viss tid med ett variabelt antal varv/per minut (rotationshastighet) - ger också olika antal varv
eller så snurrar den ett variabelt antal varv med fix rotationshastighet, ger olika tid den står och snurrar,
elle
Quote from Funbeat user on 12 June 2007, 15:00...du kunde ju lika gärna slängt in mig i maskinen:-)
Kan du förklara det i cykeltermer *fniss*
...du kunde ju lika gärna slängt in mig i maskinen:-)
Kan du förklara det i cykeltermer *fniss*
Quote from Jan Lundquist on 12 June 2007, 15:53Hastighet=antal varv trumman snurrar runt sin egen axel per minut.
Hastighet=antal varv trumman snurrar runt sin egen axel per minut.
Quote from Funbeat user on 13 June 2007, 08:39Det är möjligt att skorna tål tvätten i vissa fall. En gång i min ungdom tvättade jag ett par Asics Gel, dom mådde iaf inte bra av det. Men varför tvätta? Vad gör det om skorna är lite skitiga? Om dom luktar illa kanske det är bättre att frysa ner dom ist
Det är möjligt att skorna tål tvätten i vissa fall. En gång i min ungdom tvättade jag ett par Asics Gel, dom mådde iaf inte bra av det. Men varför tvätta? Vad gör det om skorna är lite skitiga? Om dom luktar illa kanske det är bättre att frysa ner dom ist
Quote from Funbeat user on 13 June 2007, 10:01Kadens på tvättrumman = rotationshastighet?
Kadens på tvättrumman = rotationshastighet?