Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTvätta löparskor
You need to log in to create posts and topics.

Bumpar upp en gammal tråd.
Den här vintern har jag upptäckt ett bra sätt att göra sina skor skinande rena. Löpning i djup snö gjorde skorna renare än en körning i tvättmaskinen på 40 grader. Meshen på ovansidan blev nästan som ny.

Jag har tvättat skor i maskin - 50 grader + torktumlare - halvtorrt.
Sedan 80-talet.

Problem fick jag med Reebook och Asics.
De båda märkena var dock kass även i annat.

Saucony, Brooks, New Balance - inga problem.

Använder nu New Balance 736.
De har sä

Aha är det bara jag som har tvätt löparskor "the good old way" dvs för hand. Tagit ut sulan & scrubbat skorna sedan har de stått i hon för att sedan torka med skotork?
Det funkade också....

Jag tvättar skor både för hand och i maskin (+40 C) och torkar med varmluftstork.

Jag resonerar så här att skor som inte klarar en maskintvätt klarar förmodligen inte heller en ultratävling.

Faktum är att jag inte lyckats tvätta sönder några skor hitt

Körde mina Asics Kayano geldojjor för ett tag sedan och det blev bara positivt. Men i fortsättningen skall jag följa rådet att minska eller stänga av centrifugeringen. Jag lät innersulan sitta kvar, vet inte ens om den är löstagbar i min modell. Jag körde

Ja jag vågar helt enkelt inte...fegis typ. Å så älskar jag Gorgonzola....ehe..

Anders: då har du inte tagit loss innersulan efter passet heller så att skorna kan torka snabbare och vädra sig bättre? Rekommenderas!

Mikael!Där har du en poäng! Klarar de av ett riktig grisigt underlag på ett långpass,borde de klara av en 30-40 graderstvätt. Kjell! Stilton då?

Ja Stilton är inte så dåligt det heller Tomas...tror jag väntar med tvätten liksom....??!!

"Tvätta löperskor" tycker jag hela tiden att det står...