Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTvätta löparskor
You need to log in to create posts and topics.

Tvätta giar i 30 grader???? you kidding me ??? Asgarv!

När jag köper nya skor brukar jag tvätta de gamla och använda dem som fritidsskor. Jag precis samma erfarenhet som Anders. Skorna blir rena, och de har aldrig krympt.

Jag tvättar rent mina skor med duschen och en diskborste. Jag brukar fundera på hur varmt jag kan ha vattnet. Säkrast att hålla det "lagom" lågt. Sen stoppar jag i tidningspapper så de torkar snabbare.
Fast de blir ju inte så fina som de var innan, men de

>Tvätta giar i 30 grader???? you kidding me ??? Asgarv!

Adidas tycker att det ska räcka med 30 grader 🙂

Om samma fenomen existerar bland skor blir jag inte förvånad men besviken. Fast ändå känns det svårt att chansa med nya skor för mycket pengar, så

En sån gi får allt vara strykfri eller ngt! Urk!

Skorna ... mina borde jag nog göra ngt åt snart iaf, men maskintvätt och skor är inte ord jag automatiskt placerar i samma mening, så att sedan få för sig att torktumla ... det känns ju inte riktigt som sk

Så 30-tvättar är inte enligt gi-metoden? 😀

Nej, snarare 90-tvättar och mangling på stenmangel ... vällagad mat?

Tvätta absolut inte era löparskor i maskinen, särskillt inte dom med gel. Blir kass. All dämpning riskerar att förstöras!

Mvh
Anders

>All dämpning riskerar att förstöras

Kan du beskriva vad det är som gör att all dämpnig riskerar att förstöras i en 30-gradig ylle/synettvätt?

Gelen ligger väl helt innesluten i mellansulan, och kan då knappast påverkas av tvättvattnet.