Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Henrik: Ja det kanske blev du som fick lukta på deras svett,,,hade de tvättat sig nyligen 😀

Sofia: Ja precis,,,de flyr fältet 😀

Ja visst Henrik...dom ville väl para sig med din tröja...hehehe;);)

he-he

Jag sniffade på min jacka innan jag stack ut och kutade ikväll och det luktade helt ärligt inte alls tt heller... Jag frågade min fru om det var ok att ha den på sig ändå och hon menade att det var väl helt ok. Är dock osäker på om det var en "lyck

Engångskläder kanske vore nåt.:D

Som sagt jag fyller tvättmaskinen, så jag har inte det bittersta dåligt samvete.
Jag har dessutom uppfattningen att funktionskläder fungerar bäst när de är hyfsat rena.
Sedan är det skillnad på sommar och vinter. Kläderna blir mer insvettade under pass

Att fylla en maskin är inte svårt. Man behöver inte ett enda smutsigt plagg för det.

Men jag har massor 😉

... om de nu anses vara smutsiga, ja. Vilket diskussionen handlar om. 😉

och då kommer vi till hur känslig näsa man har, jag vet.
Men det jag tror är att en insvettad funktionströja inte längre är så funktionell.
Alltså bör den tvättas på ett eller annat sätt. Jag kör mina på fintvätt (kortare program än kulörtvätten).
Om tr

Många verkar inte använda näsan för att avgöra detta utan kastar plaggen i tvätten direkt. Vissa tycker inte att det är värt besvär och pengar för att vara garanterat luktfri. Ingen verkar låta bli att tvätta helt.