Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 09:57Haha, oj, det har jag aldrig hört tidigare. Jag blir då torr direkt efter att jag torkat mig. Och vad skulle hända annars? Istappar i skinnet?
Haha, oj, det har jag aldrig hört tidigare. Jag blir då torr direkt efter att jag torkat mig. Och vad skulle hända annars? Istappar i skinnet?
Quote from ellen olsson on 7 January 2011, 09:59Det är det naturliga fettet man inte vill ta bort eftersom det skyddar mot kyla.
Det är det naturliga fettet man inte vill ta bort eftersom det skyddar mot kyla.
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 11:52Lingling, att inte gå ut i minusgrader inom 1 timme efter dusch är nog lite si och så...Ok, om vi pratar -20 men i normala fall har jag aldrig upplevt några problem. Jag har åkt utför (extra fartvind!) i hur många år som helst i minusgrader och jag tvätta
Lingling, att inte gå ut i minusgrader inom 1 timme efter dusch är nog lite si och så...Ok, om vi pratar -20 men i normala fall har jag aldrig upplevt några problem. Jag har åkt utför (extra fartvind!) i hur många år som helst i minusgrader och jag tvätta
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 14:05Anledningen till att man inte ska tvätta sig innan man ger sig ut i kyla är dels att man tvättar bort det naturliga fettlagret, vilket gör att man får sämre skydd mot kyla, samt att huden tar upp fukten och risken för köldskador ökar.
Anledningen till att man inte ska tvätta sig innan man ger sig ut i kyla är dels att man tvättar bort det naturliga fettlagret, vilket gör att man får sämre skydd mot kyla, samt att huden tar upp fukten och risken för köldskador ökar.
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 14:09Jag trodde man skulle _träna_ bort fettlagret..
Kan man verkligen bara tvätta bort det?
Jag trodde man skulle _träna_ bort fettlagret..
Kan man verkligen bara tvätta bort det?
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 18:18jag tvättar mina kläder ungefär en gång i veckan, men tar upp upp och viket ihop dem på en bänk som ligger framme hela tiden så att det luftar ..
.... och har inga problem med att de luktar ...
byter dock underkläderna oftare....
jag tvättar mina kläder ungefär en gång i veckan, men tar upp upp och viket ihop dem på en bänk som ligger framme hela tiden så att det luftar ..
.... och har inga problem med att de luktar ...
byter dock underkläderna oftare....
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 20:091. 60 grader + sköljmedel. Alltid.
2. Ansikte (hur vi nu kom in på det: vatten...ej tvål). Behåll fettlagret om du ska ut i kyla.
1. 60 grader + sköljmedel. Alltid.
2. Ansikte (hur vi nu kom in på det: vatten...ej tvål). Behåll fettlagret om du ska ut i kyla.
Quote from ellen olsson on 7 January 2011, 20:10Sköljmedel? Har du något emot de stackars funktionsplaggen?
Sköljmedel? Har du något emot de stackars funktionsplaggen?
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 20:16Själv kör jag alla mina kläder i autoklaven. Mellan intervallerna. Två gånger!
Nej, det var fel. Varannan gång ung. I 40 grader.
Själv kör jag alla mina kläder i autoklaven. Mellan intervallerna. Två gånger!
Nej, det var fel. Varannan gång ung. I 40 grader.
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 20:25Äh, fjoll. Träningskläder ska lukta unken gammal svett.
Äh, fjoll. Träningskläder ska lukta unken gammal svett.