Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTvättning av löparkläder
You need to log in to create posts and topics.

Nej, jag håller med, enstaka minusgrader så är fukt i ansiktet inte så kännbart, men ju kallare det är ... och fuktkrämer i ansiktet brukar man inte heller rekommendera direkt innan man går ut i kyla. Gå ut med blött/fuktigt hår är inte heller ngt vidare

Nu skrev jag iofs inte att man ska duscha minuterna innan man ger sig ut. Jag tror inte man hinner samla på sig så mycket stinkframkallande småkryp under ett par timmar heller.

Nej, det gjorde du inte; springer man tidiga mornar misstänker jag dock att en del kan ha problem med det.
En del har problem med att duscha mkt och ofta andra inte, och om det funkar, ja man kan ju testa.
Man kanske kan torka av sig med en mirakeltrasa

Om man kör med ättika i sköljfacket, är det risk att nästa tvätt luktar ättika då? Eller det är helt safe.

"Äh, fjoll. Träningskläder ska lukta unken gammal svett. "

Words!! +1

"En bra metod är att duscha FÖRE träningspass snarare än efter (men efter också om man behöver det). Då har man inte så mycket av de hudbakterier som skapar svettstanken på kroppen, o

Duscha före träning är bäst att göra på sommaren i värmeböljan. Då kör man minst 1 minut så kallt det går och i de shorts man ska springa i. Då är det bara skönt att springa i värmen så länge håret och shortsen är blöta.
Någon tyckte det är fjolligt att

Nu gör de reklam för Vanish Extra Hygiene... Om någon får för sig att prova det, får ni gärna berätta om det hjälpte... Själv testade jag att tvätta plagg som varit problematiska i 60 grader, men det hjälpte inte. 🙁

Ättika fungerar så ni kan sluta leta =)

Nä, men ättika har jag också testat... Ok. Nu poppade tanken "Bennu, du har världens envisaste svettlukt i hela världen" upp. BILD:http://www.funbeat.se/_images/smiley/012.gif

Men OD NEWS!!! Jag kan inte träna längre, för jag har haft ont i höften i tre