Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTvättråd!
You need to log in to create posts and topics.

Misstänker att ämnet varit uppe förut nånstans, och om någon av er minns vart så får ni gärna kasta iväg en länk... Jag är så trött på att träningskläder bara kan tvättas i 40° och utan sköljmedel. Efter en tids träning känns ju kläderna inte helt fräscha

Jag drar mina kläder som 60-tvätt ungefär var 5:e/6:e gång, det fungerar alltid och inget har krympt för mig heller. Håller kläderna rena och fräscha!

Jag ska dock inte ta på mig ansvar för andra som provar samma sak, det sägs ju att kläder krymper om ma

Vad ska man ha sköljmedel till?

Hur som helst, en sökning på ättika här på funbeat ger många svar:
http://www.funbeat.se/search/index.aspx?cx=partner-pub-4794870218359746:qza65q-n9q0&cof=FORID:9&ie=UTF-8&q=%C3%A4ttika&sa=S%C3%B6k&siteurl=www.funbeat.se/d

Syntetkläder krymper oftast inte, däremot mår fibrerna i dem inte alltid så bra av högre temperaturer.
Eller "hårda" tvättprogram, min maskin har valfri temperatur på fintvättprogrammet, så det går att köra t ex 60 grader fintvätt också. Sköljmedel är rä

Jag tvättar med sköljmedel. Inte för att det ska lukta gott, utan bli mjukt. Ids inte dela upp tvättarna så jag tvättar nog tyvärr träningskläderna med sköljmedel också. Däremot tycker jag 40 grader räcker alldeles utmärkt.

Katarina: ättika funkar bra mot kalket i vattnet. Garanterat kemifritt, vilket sköljmedel inte är alls....

@ Anna Har du ättikan i sköljmedelsfacket då? Hur mycket?

Jag tvättar i 60 grader och det funkar utmärkt!

De flesta producenter är fega. Craft brukar inte höra till dem. På deras tvättlappar brukar det stå 60 eller 95 grader. 🙂
Lustigt nog så använder "fegisarna" i princip samma material som Craft.

Adidas fegmärker absolut.