Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTvättråd!
You need to log in to create posts and topics.

Inga kläder lr lakan lr handdukar alls borde tvättas i sköljmedel. Det är ett detergent som är specialdesignat för att sitta kvar i textilien. Och det vill du knappast ha direkt mot huden.

Det är därför man ska kolla efter symbolen längst upp i vänstra hörnet:

Astma- och Allergiförbundet

"ättika funkar bra mot kalket i vattnet. Garanterat kemifritt, vilket sköljmedel inte är alls..."

Ättika är också en kemikalie (liksom vatten). Sedan är det ingen farlig/miljöfarlig kemikalie, men det är en annan sak.

Pröva då att dricka ättika.

Johan: jo, det vet jag. men inte i allmänt språkbruk. men jag tror du förstår vad jag pratade om.

Pröva att dricka vatten? (Ja, vad det nu skulle betyda.)

Ättika är en syra (löst i vatten), brukar oftast inte vara bra att dricka sådana. Den är däremot i princip ofarlig att få på huden till exempel, till skillnad från många andra syror. Dricka den är

Jag borde börja prata fackspråk med alla jag träffar. Tror folk skulle sluta prata med mig rätt snart då faktiskt.

Kanske, kanske inte.

Det känns dock dumt att medvetet använda en etablerad term felaktigt tycker jag.

Det här har jag påpekat vid ett antal tillfällen:

"Funktionsmaterial" = polysester. Polyester är en plast som har egenskapen att den binder lukt inklusive odörer. Därför är det viktigt att man sköljer ur och helst blötlägger svettimpregnerade plagg dire

Mina nya Craft-kallingar har 40-grader som temp. Även gubbsvett går bort tillräckligt i 40 grader, ser inte problemet.