Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 06:14Lägg dina "nytvättade" kalsingar i en petriskål så kan du se vad som bor i dina brallor.
Lägg dina "nytvättade" kalsingar i en petriskål så kan du se vad som bor i dina brallor.
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 06:39Intressant att man tror att alla är lika. Dvs. alla svettar och luktar inte identiskt. Därför kommer en del undan med 30 grader medan andra måste öka till 60 grader för att kläderna skall bli rena.
Sedan är det skillnad om jag kan slänga in kläderna i t
Intressant att man tror att alla är lika. Dvs. alla svettar och luktar inte identiskt. Därför kommer en del undan med 30 grader medan andra måste öka till 60 grader för att kläderna skall bli rena.
Sedan är det skillnad om jag kan slänga in kläderna i t
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 08:10Enklasta sättet att slippa att lukt sätter sig i kläderna är att skölja dem i vatten innan svetten torkar in. Mycket effektivt och man behöver inte tvätta dem i maskin lika mycket.
Enklasta sättet att slippa att lukt sätter sig i kläderna är att skölja dem i vatten innan svetten torkar in. Mycket effektivt och man behöver inte tvätta dem i maskin lika mycket.
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 08:36Jag förstår inte varför träningskläder måste vara "fräscha"? Jag tvättar mina då och då i maskin, däremellan sköljer jag bara upp dem i vatten. Mina träningskläder använder jag huvudsakligen då jag är ute och springer, så det är väl ingen katastrof om d
Jag förstår inte varför träningskläder måste vara "fräscha"? Jag tvättar mina då och då i maskin, däremellan sköljer jag bara upp dem i vatten. Mina träningskläder använder jag huvudsakligen då jag är ute och springer, så det är väl ingen katastrof om d
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 08:40i) det är äckligt att lukta svett (för sin egen och andras skull), ii) det är trist när kläder man tycker om börjar bli sunkiga, iii) jag tränar på gym en hel del och där vill man inte lukta gammal svett.
Jag lider dock inte av att mina kläder luktar, 4
i) det är äckligt att lukta svett (för sin egen och andras skull), ii) det är trist när kläder man tycker om börjar bli sunkiga, iii) jag tränar på gym en hel del och där vill man inte lukta gammal svett.
Jag lider dock inte av att mina kläder luktar, 4
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 09:18Smidigast är helt klart att klä av sig i duschen, pressa ur grejorna väl och sedan hänga dem luftigt. Håller som tvätt ett antal gånger innan man behöver ta till grövre artilleri.
Smidigast är helt klart att klä av sig i duschen, pressa ur grejorna väl och sedan hänga dem luftigt. Håller som tvätt ett antal gånger innan man behöver ta till grövre artilleri.
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 10:01Ättikslukten sitter inte kvar, den dunstar bort.
Ättikslukten sitter inte kvar, den dunstar bort.
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 21:06Jag använder också ättika i sköljmedelsfacket och det fungerar jättebra. Kläderna blir mjuka och luktar fräscht (varken ättika eller parfym, utan bara friskt). Ättikan förhindrar ju bakterietillväxt. Det finns faktiskt ättikstvättmedel att köpa som hygien
Jag använder också ättika i sköljmedelsfacket och det fungerar jättebra. Kläderna blir mjuka och luktar fräscht (varken ättika eller parfym, utan bara friskt). Ättikan förhindrar ju bakterietillväxt. Det finns faktiskt ättikstvättmedel att köpa som hygien
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 21:18Många åsikter och flera nya idéer, underbart! Tack för all respons, nu ska jag gå och köpa mig en flaska ättika (H)
Många åsikter och flera nya idéer, underbart! Tack för all respons, nu ska jag gå och köpa mig en flaska ättika (H)
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 21:27"Pröva då att dricka ättika."
Varför inte?
Wiki says: "Vinäger, från fr. Vin aigre ("surt vin"), är en ättika som framställts ur vin, cider eller öl. Det är en sur vätska som uppstår då etanolen i dessa alkoholhaltiga drycker oxiderar till ättiksyra. Vin
"Pröva då att dricka ättika."
Varför inte?
Wiki says: "Vinäger, från fr. Vin aigre ("surt vin"), är en ättika som framställts ur vin, cider eller öl. Det är en sur vätska som uppstår då etanolen i dessa alkoholhaltiga drycker oxiderar till ättiksyra. Vin