Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 12:25Jo jag vet att en del vill ha sköljmedel för att göra kläderna mjuka, men här handlade det om att de luktade, inte hur de kändes, så jag antog att det var parfymen som skulle göra nytta.
Jo jag vet att en del vill ha sköljmedel för att göra kläderna mjuka, men här handlade det om att de luktade, inte hur de kändes, så jag antog att det var parfymen som skulle göra nytta.
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 12:29Katarina: japp. 12%-ig ättika är det tror jag och "en skvätt". någon dl kanske?
Jag tvättar kläderna delvis i 40 och delvis i 60, lite beroende på humör och smutsighetsgrad...
Katarina: japp. 12%-ig ättika är det tror jag och "en skvätt". någon dl kanske?
Jag tvättar kläderna delvis i 40 och delvis i 60, lite beroende på humör och smutsighetsgrad...
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 12:34Ta en kork 24%ig annars, det går lika bra. Det är så mkt vatten i maskin.
Ta en kork 24%ig annars, det går lika bra. Det är så mkt vatten i maskin.
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 12:35Jag brukar lägga tröjorna i handfatet i ättiksvatten en stund före tvätten (helt vanlig 40-gradig kulörtvätt med sköljmedel) och då försvinner all obehaglig doft ur kläderna och jag slipper den där prassliga, statiska känslan i kläderna som kan bli annars
Jag brukar lägga tröjorna i handfatet i ättiksvatten en stund före tvätten (helt vanlig 40-gradig kulörtvätt med sköljmedel) och då försvinner all obehaglig doft ur kläderna och jag slipper den där prassliga, statiska känslan i kläderna som kan bli annars
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 12:40Annica: mina kläder är inte prassliga och statiska 😉 testa ättika i maskinen istället för sköljmedel någon gång. Ättikan motverkar kalken minst lika effektivt, och det är den som gör kläderna "prassliga" och hårda.
Annica: mina kläder är inte prassliga och statiska 😉 testa ättika i maskinen istället för sköljmedel någon gång. Ättikan motverkar kalken minst lika effektivt, och det är den som gör kläderna "prassliga" och hårda.
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 12:42Jag tvättar mina kläder efter varje gång i 40 grader och med sköljmedel, jag har aldrig problem med att de luktar. När de börjar bli trasiga så slänger jag dem.
Jag tvättar mina kläder efter varje gång i 40 grader och med sköljmedel, jag har aldrig problem med att de luktar. När de börjar bli trasiga så slänger jag dem.
Quote from ellen olsson on 17 October 2010, 12:56Varför använda sköljmedel som avsevärt försämrar fukttransportfunktionen (vekeffekten) i materialet?
Varför använda sköljmedel som avsevärt försämrar fukttransportfunktionen (vekeffekten) i materialet?
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 13:08Det visste jag inte, då slutar jag använda det. Har du sett siffror på hur stor inverkan det har?
Det visste jag inte, då slutar jag använda det. Har du sett siffror på hur stor inverkan det har?
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 14:34Ättika kör jag bara i maskinen om jag inte har kläder i samtidigt 🙂
Ättika kör jag bara i maskinen om jag inte har kläder i samtidigt 🙂
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 16:03Funktionskläder ska I-N-T-E tvättas med sköljmedel.
Funktionskläder ska I-N-T-E tvättas med sköljmedel.