Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUltraintervaller.
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla glada löpare! 🙂

Jag har en fråga, som jag hoppas kunna få hjälp med; mina helger framöver är helt grymt uppstyckade med körningar hit och dit, funktionerande och "curlande" åt mina söner, som gör karriärer inom bordtennis och fotboll. Därför k

Helt klart är en egen kortare Ultraintervall en lösning som du borde få ihop.
Gör du det även upprepade gånger under fler helger så duger det utmärkt.
Svårare att svara på matfrågan, då jag är som de flesta hungrig efter ett pass.

Du måste ju själv komma

Jag är ingen ultrakille men är ändå mycket fascinerad av de som vågar sig på ultralopp och önskar dig lycka till.
Vad jag tror är att den totala volymen oftast är viktigare och i.o.m. bättre återhämtning vid fler kortare pass ger det en snabbare utvecklin

När jag kör ultraintervall brukar jag äta ostkaka mellan varven. Snabbfixat, energitätt och gott. Helst med hjortronsylt och vispgrädde. (H:)

Min erfarenhet av ultraintervaller (har gjort det en gång i ett dygn, totalt 8 mil) är att det är klart snällare mot kroppen än allt på engång. Vad jag vill ha sagt är att jag inte tror att den fysiska träningseffekten kommer upp till nivån 2.5-3 mil i et

Ja fast proffs som Johan Steene duttar på med nån mil lite hela tiden istället för jättelånga långpass. Det finns inga regler inom ultra, spring när du kan.

Maken springer ultror och han springer sällan över tre mil på träning. Vanligaste passet är en m

Tack för svaren! 🙂

Jag har sprungit 6-timmarslopp förut (detta blir mitt femte) men mitt liv har aldrig varit så knökat som det är nu så därför undrade jag om ultraintervaller kunde vara något slags substitut för långpass à 3 h. Maken tränar ju inför s

Fast det kan oxå vara en viss träning med att dra ut och springa direkt efter att du ätit.
Inte helt fel att öva på det med.
Se nu möjligheterna istället för problemen.
Och du har ju faktiskt en viss rutin

...och träning på att äta när jag inte är hungrig. 😉

Will do! Jag laddar upp med ett gäng pannkakor. Med grädde och sylt borde det funka. 🙂

Tack för respons!

Vill bara berätta att jag är supernöjd med gårdagens tre "ultraintervaller". 🙂

Livet flöt på utan några dikeskörningar och jag fick till nästan 28 km. Ätandet fungerade också. Jag åt som vanligt mellan passen, dvs inga utsvävningar, för semle-och äppel