Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUltraintervaller.
You need to log in to create posts and topics.

@Amir
Det medicinska har jag ingen aning om. Kroppsligt kan jag bara konstatera att jag var betydligt piggare i benen efter dryga 3*10 km än jag varit efter 21 km. LÄTT! 🙂
Och de påföljande dagarna var överraskande med endast lätt träningsvärk. Då är ja

Running,
Det var 8x10km på ett dygn som jag reagerade på 🙂

Amir skrev:
> då tänker jag att man omöjligt kan vara pigg på riktigt

"Pigg på riktigt" vet jag inte, men absolut mindre sliten än efter en mara i tävlingstempo. Har (peppar peppar) aldrig blivit sjuk efter ultraintervallerna. Nu senast, i slutet av nov

Jag känner mig också mindre sliten efter 3 x 1 h än om jag hade sprungit i 3 h i sträck, men visst var mina ben ändå lite tunga dagen efter när jag hade min gympaklass och de totalt 56 knäböjen skulle utföras. De sex tabatorna på lördagen kan ju förstås h

Ok då är jag med @Amir. 🙂

Nej 8 skulle jag nog inte testa än, men det går väl att lägga till en intervall varje försök och känna efter ordentligt.

@Amir: jag var tvungen att gå tillbaka i träningsdagkalendern och kolla att jag inte har "förskönat" 8x10km under samma dygn. Dagen efter var jag och simmade i 45min. Två dagar efter hade jag en vilodag, Tre dagar efter körde jag 5x1km intervaller i 4min-

Viktigast när man ökar längden på träningspassen oavsett om det är i form utav den här typen av upprepningar eller allt på en gång
Är att anpassa farten (ansträngning) och se till att fylla på med bra energi direkt efter passet.
på det sättet undviker man

Mina långpass brukar oftast hamna kring 2-2.5mil så om jag skall testa ultraintervaller får det blir 3st som Sylvia eller möjligen fyra om jag skulle känna mig riktigt pigg och kaxig 🙂

Ja men detta kändes ju ganska peppande att testa. Det blev 3*10 km igår. Tänkte kutat en till men familjen pockade på... 🙂

Och jag fick nys om detta eventet som har ett bra upplägg om du vill vara med och testa ultraintervaller: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1451047