Quote from Funbeat user on 4 June 2009, 20:52Zebban:
Vore trevligt med lite solsken under långpasset så typ som förra lördagen, då kanske man kan få lite färg oxså 🙂
Zebban:
Vore trevligt med lite solsken under långpasset så typ som förra lördagen, då kanske man kan få lite färg oxså 🙂
Quote from Funbeat user on 4 June 2009, 20:54Kollade lite på bilderna i bloggen på jattelangt.se. Är det för sent att ta en fästingspruta?
Kollade lite på bilderna i bloggen på jattelangt.se. Är det för sent att ta en fästingspruta?
Quote from Funbeat user on 4 June 2009, 20:57Hur snabba är fästingar? Ni tänkte väl ändå springa på lite?
Hur snabba är fästingar? Ni tänkte väl ändå springa på lite?
Quote from Funbeat user on 4 June 2009, 21:17Fästingar kör med omvänd taktik. De sitter och trycker i undervegetationen månad ut och månad in ända till någon snabb blodfylld organism kommer och springer på dem. Då tar de på en 1/100 sek chansen att greppa tag i en hårsäck och åka med för att senare
Fästingar kör med omvänd taktik. De sitter och trycker i undervegetationen månad ut och månad in ända till någon snabb blodfylld organism kommer och springer på dem. Då tar de på en 1/100 sek chansen att greppa tag i en hårsäck och åka med för att senare
Quote from Funbeat user on 4 June 2009, 21:59Staffan: Ha ha ha, ja lite färg hade suttit fint! Du såg lite blek ut om nosen efter lördagens pass, tog du ut dig för mycket? 😉
Staffan: Ha ha ha, ja lite färg hade suttit fint! Du såg lite blek ut om nosen efter lördagens pass, tog du ut dig för mycket? 😉
Quote from Funbeat user on 4 June 2009, 22:24Fästingar, där sa ni något. Kanske bäst att kolla upp. Eller funkar det verkligen med vaxade ben??!
Fästingar, där sa ni något. Kanske bäst att kolla upp. Eller funkar det verkligen med vaxade ben??!
Quote from Funbeat user on 4 June 2009, 23:03De klättrar lätt omkring på insidan av provrör, så det tror jag inte på. Myggmedel fungerar inte heller särskilt bra, fästingar som fäster sig på huden för att suga blod hör till familjen Ixodidae och har ett hårdare skal än mygg och skyddas rätt bra mot
De klättrar lätt omkring på insidan av provrör, så det tror jag inte på. Myggmedel fungerar inte heller särskilt bra, fästingar som fäster sig på huden för att suga blod hör till familjen Ixodidae och har ett hårdare skal än mygg och skyddas rätt bra mot
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 06:10Springa i långa tights om det blir 24º och sol känns inte ens ok för mig, trots att jag har för vana att klä mig för varmt. Dags att vaccinera sig hör jag.
Springa i långa tights om det blir 24º och sol känns inte ens ok för mig, trots att jag har för vana att klä mig för varmt. Dags att vaccinera sig hör jag.
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 06:13Nja, vitsen med rakade ben och myggmedel är att fästingarna inte biter sig fast direkt. De kryper omkring på kroppen och letar efter bästa stället att hugga in på. Helst vill de sitta i hudveck (knä, jumskar) eller i hårbotten. Så är man preparerad på rät
Nja, vitsen med rakade ben och myggmedel är att fästingarna inte biter sig fast direkt. De kryper omkring på kroppen och letar efter bästa stället att hugga in på. Helst vill de sitta i hudveck (knä, jumskar) eller i hårbotten. Så är man preparerad på rät
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 07:26Man känner dessutom fästingarna när dom går omkring och letar lämplig nedslagsplaats tydligare på hårlös hud. #a inte när man springer, men dom är ganska kräsna och brukar gå omkring ganska länge innan dom biter sig fast. Ni får väl köra kollektiv ockulär
Man känner dessutom fästingarna när dom går omkring och letar lämplig nedslagsplaats tydligare på hårlös hud. #a inte när man springer, men dom är ganska kräsna och brukar gå omkring ganska länge innan dom biter sig fast. Ni får väl köra kollektiv ockulär