Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mmmm fika, tror inte att jag ska förbi men tack ändå 🙂

http://ultradistans.se/ är en bra hemsida om du vill läsa om ultramarathon löpning. Det är ingen konst, det är bara att springa långsammare 😉

Det finns mycket intressant på hemsidan som Andrew länkade till. Men det roligaste med ultralöpning är alla underbara människor som springer och arrangerar. Träna distans så att du orkar lite längre sträckor och så anmäler du dig till någon tävling, kolla

Wow, tack för tipset! Verkligen kul och intressant läsning.

Christian Ritella hade ett fint förslag för ett tag sedan, en runda som gick upp på "Stockholms fem toppar". Om man dessutom kräver start och målgång i samma punkt, så har man ju en stockholmsvariant av Kristins Runde. Christians Runda? 😉

Vilka de fem t

Sex mil:-) som en officiell tävling eller som ett arrangemang för entusiaster?
Tittade på filmen om Lidingö Ultra 2011. Mycket trevlig. I det loppet hade de ett antal matstationer. Brukar ni ha det i era långpass på sex timmar?

Det är väl bara att hitta på några toppar. De jag kommer att tänka på såhär på rak arm är Frösunda och Högdal. Platsar Drottningberget? Och ska det finnas någon backe i Nacka/Sickla någonstans?

Den där skidbacken inte så långt från Globen?(eller det var kanske den du menade med Nacka/Sickla?

Hammarbybacken.

Hammarbybacken och Högdalstoppen ingick naturligtvis. De övriga tre kommer jag nog ihåg om någon nämner dem...

Grimsta, kanske?

Alltså:

Frösunda
Högdal
Grimsta
Hammarbybacken

Vilka fler backar ska man lägga till på Victorias runda?