Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hagakullen?
Ullnabacken?
Väsjöbacken?

Söders höjder?(nu menar jag den där fina utsiktsplatsen där man bland annat kan skåda stadshuset rakt över vattnet. Utsiktsplatsen har kanske något namn men jag känner inte till det. Storslagen utsikt därifrån i alla fall:-))

Eftersom jag är uppväxt Söder om stan så tar jag bara med toppar Söder om stan, men de här borde ha bra chans att ingå

Högdalstoppen (102 m ö h)
Hammarbybacken (87 m ö h)
Flottsbrobacken (Fallhöjd 100 m)
Långsjöhöjden (77 m ö h)
Vikingaberget (73 m ö h)

Jag missade tydligen det högsta berget, Tornberget 110.9m i Haninge

http://sverigestak.org/lan/AB.shtml

Räknas bara Stockholms kommun eller Stor-Stockholm? Det kanske bara är Stockholms kommun?

I tråden

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=768244

så står det:

"McD-rundan låter minst lika rolig som Christian Ritellas härliga förslag "Stockholms Toppar", Högdalstoppen - Vinsta - Granholmstoppen - Hammarbybacken - Frösundatoppen (

Jag hade för några år sedan funderingar på en Södertörn Seven Summits. Tornberget och Hammarbyvacken va givetvis med. Sedan fanns även en ganska hög topp mellan Lida och Södertälje runt 100 m.

Urban jag har också filat på en seven summit. Ska finnas sju skidbackar på södra sidan och sju på norra (eller alla 14 och kalla det "sum it up"?). Tänkte att jag skulle kolla upp någon dag om det fortfarande var liftar i dom. Eller någon som vet? Dessa v

Urban jag har också filat på en seven summit. Ska finnas sju skidbackar på södra sidan och sju på norra (eller alla 14 och kalla det "sum it up"?). Tänkte att jag skulle kolla upp någon dag om det fortfarande var liftar i dom. Eller någon som vet? Dessa v

Urban: du kanske inte var med i Stockholm Långdistansklubb när vi hade ett klubbarrangeman som hette Stockholmstoppen...då skulle vi springa vid ett antal, tror det var 5 st lite högre toppar i stockholmns närhet. Hammarbybacken resp. Högdalstoppen var me