Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUltraveckan i Hallsberg
You need to log in to create posts and topics.

Javisst! Du tror väl inte att "världsstjärnorna" skulle komma hit på DN eller Malmös friidrottsgalor om de inte kunde undvika dopingtester.
Det var/är privatfinansierade galor som inte ska förknippas med doping.

Det har framkommit efteråt.

Carl "Acne"

Om det blir några rekord i Hallsberg dopingtestas segraren för att det ska godkännas. Läs gärna om reglerna på http://www.ultradistans.se under rubriken För löpare.

Så då har de skickat dit testpatrullen som övervakar att allt går rätt till även juridiskt eller kan man testa i efterskott?

Inom 24 timmar efter målgång - tror jag att det är. Hinner inte kolla, måste dra nu. Till Hallsberg. Tjingeling!

Då är det inte ett dopingprov eftersom testpatrullen ska följa med idrottmannen hela tiden efter målgång och under leverans.

Då har man i praktiken inget dopingtest som är värt något utan är mer spel för gallerierna.

Hur/Var sover löparna? Jag läste i rapporteringen att Yiannis Kouros "Stoppade vid sin husvagn". Är det brukligt att ha med sig egen husvagn/tält? Hur fungerar det?

(Om inte jag ställde de korkade frågorna, vem skulle då göra det?)

Jag börjar bli allvar

Det är bra att du frågar Ingmari, så vi alla lär oss lite mer *kramar om i sympati*

Jag skickade just en styrke-boost till martina....... du har rätt, alla skulle vi ha en sådan följeslagare, med uppmuntrande ord och glädje-shoots 🙂

Och nästa fråga: Är ultralöpning unisex? Man har alltså inte speciella herr- och damklasser, eller?

gott och blandat är det som gäller, Ingmari.......men jag har hört att kvinnor har ett försprång vad det gäller ultralöpning........minns inte hur.......något med fettdepåer.....?..... hoppas att ngn kan svaret och kan upplysa oss.

Inte för att texten egentligen besvarar några frågor, men jag finner den oerhärt inspirerande ändå: http://www.loparlarsson.se/content/view/47/54/

"How much slower were the women?"

"Well … slower than what? Mary and I started at the same time, and we r