Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumUmeåUmeå
You need to log in to create posts and topics.

Tack så mycket! De hade helt enkelt inte lagt in den för 2010 under kalender ännu 🙂

Tack så mycket! De hade helt enkelt inte lagt in den för 2010 under kalender ännu 🙂

Edit: Apropå friidrottsarenan. Vad är det egentligen som byggs vid iksu? har hört att det är en inomhushall, men då finns det ju ingen friidrottsarena utomhus att tillgå

Karin Ö: Nej, det är en utomhusarena som byggs vid IKSU. Den skall vara av absolut toppklass och kommer ha en publikkapacitet på ca 1000 personer om jag förstått det rätt. Meningen är att det skall arrangeras rätt stora tävlingar där, typ SM. Och det komm

Okej, det låter ju toppen! Kommer den vara öppen för allmänhet att köra intervaller på udda tider tro?

Ja typ på julafton, nyårsafton mellan 23.00 0ch 02.00 kommer det att vara öppet.

Med risk för att detta är något som alla redan vet om, så är det enligt min erfarenhet inte någon som kommer och slänger ut en om man går in på den redan befintliga löparbanan i Umeå (Gammliavallen) och springer. Under förutsättning att det inte är något

Tyvärr måste jag säga att där håller jag inte med dig, har blivit kallad ett flertal gånger med glåpord från fotbollspelare som varit på Gammliavallen när man varit där och tränat. Riktigt dålig stil, så fotbollsföreningarna i den här staden ger jag inte

(1) Ja, fotbollsspelare tenderar att uppfatta sig som riktiga idrottare som skall ha mkt plats. Vad de inte vet då är att fotboll kommer WAY långt ner på topplistan av konditionsgivande/krävande idrotter. (2) Vad folk tar sig för rättigheter kanske beror

Skulle faktiskt vara kul att få springa på löparbanor för det har jag aldrig gjort. Det blir väl ingen fotbollsplan där kan man hoppas och så mycket friidrottsträning kan de väl inte ha att det inte finns någon tid över för motionärer.

Vad jag förstår sattes slutpunkten för fri idrott på Gammliavallen i juni 2009. Se Ivar Söderlinds artikel här: http://www.vfif.se/dokument/2009/0616gammlia.html

I augusti invigs nya friidrottsstadion uppe vid IKSU. Är det inte där östra läktaren från G