Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumUmeåUmeå
You need to log in to create posts and topics.

Hur börjar de se ut längs hälsans stig? lera och vattenpölar utan dess like eller framkomligt? eller kommer man ens fram på den stigen vid ön? snö rentav?

En annan fråga: Finns det några trappor utomhus här i stan?

Utan att veta gissar jag att det ännu är flera veckor för tidigt för Hälsans stig enligt den "officiella" sträckningen över Ön, men springer du vägen i stället där är det nog rätt OK.

Trappor finns från älvsbrinken upp mot Backens Kyrka och jag har dess

Jag tror också att det kan finnas trappor mellan Thulehuset och Tegsbron.

Helt rätt! Men om man vill träna trapplöpning uppför, som jag antog Karin ville, så är den nog i kortaste laget.

Ja, det var det jag misstänkte, att jag skulle behöva ta vägen om jag ska springa hälsans stig. Får ta en tur nästa vecka tror jag minsann!

Ja, en lång trappa är nog att föredra, men ända bort mot Backe blir ju en rätt lång runda. Så kanske får nöja mig

Tränar för Sthlm marathon och undrar om det finns nån man kan köra långpass med? Finns det nån klubb i Umeå eller nåt man kan träna med? Vore kul att inte köra alla långpass själv.

Lisette: Vi (d v s IKSU Löpning) kör långpass lördagar kl 10, start från IKSU Sports entré. Välkommen att hänga på!

Är det någon snäll som skulle kunna länka till, eller slänga upp, en karta över Hälsans Stig? Det måste vara det enda spåret i Umeå som jag inte sprungit.

http://www.umea.se/download/18.6e3ee83011336f9964580003241/halsansstig_karta.pdf

Tack så mycket! Jodå, det hade jag sprungit, men jag visste inte att det hette "Hälsans Stig" bara 🙂