Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mattias: Jo, så går det när man somnar när man söver barn, gissningsvis runt 20.30... Då vaknar man pigg och utvilad i gryningen. 🙂

Efter många om och men så bestämde jag mig för att springa trots veckans förkylning. Kände mig visserligen rätt ok men en vecka utan träning är inte direkt idealisk uppladdning.

Första km gick riktigt fort (3:57) så då slog jag lite fegt av på takten lit

Jodå, ville under 46 och var nära att komma under 45 (vet inte exakt tid, glömde stänga av klockan) så jag är klart nöjd. Framförallt att jag kunde springa på utan smärtor. Startade långsamt (just pga att jag ville känna att kroppen höll) sedan blev det b

Det var lite svalt, men det var skönt. Det gick bara bra. PB för mig, just under 46 minuter. Trots att jag satte sportdrycken i fel strupe två gånger vid vätskekontrollen, klant som man är.

Skoj att träffa er IRL, Ingmari och Mattias.

Både ja och nej. Jag hade egentligen inga tydliga mål utsatta innan tävlingen och då är det svårt att veta om man uppnådde dem eller ej 🙂

Jag sprang sthlm halvmarathon förra helgen och har haft ont i höger vad och fot efter det. Har inte vågat träna nå

Bra tider Tore och Erik!

Anders, jag såg när det hände, låg ca 100m bakom dig vid vätskekontrollen. Tycker det är hopplöst att springa och dricka ur en vanlig mugg 🙂

Det gick kalasbra! Efter dålig form på träning på sistone samt många (ofrivilligt) uteblivna pass så kändes under 46 min som en utopi, men lyckades komma in på 45:11 preliminärt på min klocka, pers isf med 1:42. Grämer mig dock lite att jag underskattade

Det var ju roligt att få springa lite på allvar idag. Inte sprungit någon "tävling" sen juni 06, pga skada. Men jag e ju en vanlig motionär så jag är nöjd med mina 51.58. Märker ju dock en viss skillnad från 14år sedan, när man var 20år 29kg lättare och m

Ah, synd att jag inte kunde vara med. Verkar ha varit bra väder för att springa snabbt.
Men dricka gör man inte på ett millopp? Annars är det ju en konst att dricka ur mugg, så jag brukar gå för att få i mig något.

Mja, man kanske inte dricker på ett 10 km lopp, men jag ville inte vara storbjuden... 😉