Quote from Guest on 30 August 2009, 02:10räcker det med ett springpass i veckan för att ligga kvar på samma nivå?
tänkte på när vintern kommer å det är så mörkt när man kommit hem från jobbet,å inte vill ge sig ut i spåret..
så då får det bli ett pass på dagen på lördag/söndag..
är ett pass l
räcker det med ett springpass i veckan för att ligga kvar på samma nivå?
tänkte på när vintern kommer å det är så mörkt när man kommit hem från jobbet,å inte vill ge sig ut i spåret..
så då får det bli ett pass på dagen på lördag/söndag..
är ett pass l
Quote from Funbeat user on 30 August 2009, 02:20Det generella svaret är att två pass i veckan räcker för att underhålla den kondition man redan har, men det svaret är naturligtvis bara giltigt för de som vill bibehålla en _vardagskondition_ de redan har. Dess mer vältränad du är, desto mer måste du fra
Det generella svaret är att två pass i veckan räcker för att underhålla den kondition man redan har, men det svaret är naturligtvis bara giltigt för de som vill bibehålla en _vardagskondition_ de redan har. Dess mer vältränad du är, desto mer måste du fra
Quote from Funbeat user on 30 August 2009, 07:46lunchpass eller löpband funkar ju (även om jag tycker det senare är ett hjärndödande alternativ) 😉
lunchpass eller löpband funkar ju (även om jag tycker det senare är ett hjärndödande alternativ) 😉
Quote from Funbeat user on 30 August 2009, 08:45Jag körde styrketräning och crosstrainer under ett par år. Körde nästan ingen löpträning alls under den perioden. När jag sedan började kuta lite mer blev jag överraskad över hur bra flåset hade konserverats. Styrketräningen hade dessutom gjort nytta för
Jag körde styrketräning och crosstrainer under ett par år. Körde nästan ingen löpträning alls under den perioden. När jag sedan började kuta lite mer blev jag överraskad över hur bra flåset hade konserverats. Styrketräningen hade dessutom gjort nytta för
Quote from Funbeat user on 30 August 2009, 10:10oki...
jag tänkte mest på musklerna,senorna å ligamenten i benen...kondisen behåller nog hyffsat bra av spinningen..
jag har väl ingen jättebra kondis,men man vill ju inte börja om på noll igen,typ i april/maj:-)
oki...
jag tänkte mest på musklerna,senorna å ligamenten i benen...kondisen behåller nog hyffsat bra av spinningen..
jag har väl ingen jättebra kondis,men man vill ju inte börja om på noll igen,typ i april/maj:-)
Quote from Funbeat user on 30 August 2009, 12:45Promenera istället under vintern då? Eller.. ännu hellre.. pannlampa PÅ! 😉
Promenera istället under vintern då? Eller.. ännu hellre.. pannlampa PÅ! 😉
Quote from Funbeat user on 30 August 2009, 12:57Ett pass i veckan är inte för lite. Det körde jag i vintras, men självklart behövs det alternativträning för att behålla konditionen. Men du kommer att tappa en del förstås vad gäller senor och muskler, men jag kapade 2-3 veckors upptrappning när våren ko
Ett pass i veckan är inte för lite. Det körde jag i vintras, men självklart behövs det alternativträning för att behålla konditionen. Men du kommer att tappa en del förstås vad gäller senor och muskler, men jag kapade 2-3 veckors upptrappning när våren ko
Quote from Funbeat user on 30 August 2009, 14:07jessie..
jag brukar faktiskt gå ca: 2-3 per vecka året runt i ca: 1 timme... 🙂
men jag vill va i hyffsat bra form när våren kommer,så man inte behöver ta det så jättelugnt när man sätter i gång med löpningen igen.
jessie..
jag brukar faktiskt gå ca: 2-3 per vecka året runt i ca: 1 timme... 🙂
men jag vill va i hyffsat bra form när våren kommer,så man inte behöver ta det så jättelugnt när man sätter i gång med löpningen igen.
Quote from Funbeat user on 30 August 2009, 15:02Då skulle jag försöka få till TVÅ pass i veckan, dvs ett kvällspass också. Visst har ni väl NÅT upplyst träningsspår där i närheten nånstans?
Då skulle jag försöka få till TVÅ pass i veckan, dvs ett kvällspass också. Visst har ni väl NÅT upplyst träningsspår där i närheten nånstans?
Quote from Funbeat user on 30 August 2009, 17:16Jag lärde mig att tre pass i veckan vardera på 18 min räcker för att bibehålla den kondition man har. Om det stämmer vet jag inte, en gammal idrottslärare som sa..
Jag lärde mig att tre pass i veckan vardera på 18 min räcker för att bibehålla den kondition man har. Om det stämmer vet jag inte, en gammal idrottslärare som sa..