Quote from Funbeat user on 30 August 2009, 19:09Perfekt, då kan man springa två pass om dagen några år sedan underhållsträna den förmågan man byggt upp...
Perfekt, då kan man springa två pass om dagen några år sedan underhållsträna den förmågan man byggt upp...
Quote from Håkan Öhling on 30 August 2009, 21:44Det beror naturligtvis helt på vilken nivå man är på och vill behålla! Svenskt rekord-nivå så får man nog allt mata på 10 pass i veckan...
Det beror naturligtvis helt på vilken nivå man är på och vill behålla! Svenskt rekord-nivå så får man nog allt mata på 10 pass i veckan...
Quote from Funbeat user on 30 August 2009, 22:43Japp.. Ju bättre tränad desto mer träning behövs för att bara behålla nivån. Man kan ju dra det åt andra hållet också. Om nuvarande nivå är soffpotatis så behöver man inte träna alls för att behålla den nivån.
Japp.. Ju bättre tränad desto mer träning behövs för att bara behålla nivån. Man kan ju dra det åt andra hållet också. Om nuvarande nivå är soffpotatis så behöver man inte träna alls för att behålla den nivån.
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 01:21Fyyy Stefan. Fresta mig inte. 😉
Fyyy Stefan. Fresta mig inte. 😉
Quote from Håkan Öhling on 31 August 2009, 08:59Jag noterar att den nivå som jag hade på Sthlm Marathon i maj och som byggdes upp med 3 pass per vecka inte bibehålls med noll pass i veckan i alla fall...(#)
Jag noterar att den nivå som jag hade på Sthlm Marathon i maj och som byggdes upp med 3 pass per vecka inte bibehålls med noll pass i veckan i alla fall...(#)
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 09:26Det är väl enkelt detta!
Skall man hålla samma nivå måste man ju träna lika mycket såklart!
Minskar man träningen en längre tid blir man ju sämre såklart.
Det är väl enkelt detta!
Skall man hålla samma nivå måste man ju träna lika mycket såklart!
Minskar man träningen en längre tid blir man ju sämre såklart.
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 09:42Frågeställningen har varit uppe inom cyklingen och av de tre parametrarna:
1 Frekvens
2 Tid
3 Intensitet
kommer man rätt långt med att köra intensiva pass på vintern, fast inte lika ofta och inte heller så länge. Man tappar naturligtvis men inte så mycket
Frågeställningen har varit uppe inom cyklingen och av de tre parametrarna:
1 Frekvens
2 Tid
3 Intensitet
kommer man rätt långt med att köra intensiva pass på vintern, fast inte lika ofta och inte heller så länge. Man tappar naturligtvis men inte så mycket
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 13:01Periodisering verkar underskattat i så fall.
Periodisering verkar underskattat i så fall.
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 18:57Ja ni verkar inte ha sett..?????..FUNBEAT STREAK RUNNERS lilla fina inbjudan..!!!!..Kolla den så ska ni få ett verkligt finfint erbjudande att hålla formen å då pratar jag inte bara om i den här månaden eller halvåret....utan HELA LIVET....kanske hoppar n
Ja ni verkar inte ha sett..?????..FUNBEAT STREAK RUNNERS lilla fina inbjudan..!!!!..Kolla den så ska ni få ett verkligt finfint erbjudande att hålla formen å då pratar jag inte bara om i den här månaden eller halvåret....utan HELA LIVET....kanske hoppar n
Quote from Jonny Persson on 31 August 2009, 19:11På exakt vilket sätt är det en bra idé med streak-running som träningsform Kjell?
På exakt vilket sätt är det en bra idé med streak-running som träningsform Kjell?