Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningunderhålls träning
You need to log in to create posts and topics.

Håller med JS - En pannlampa av den a gamla sorten med arnlampa lyser upp perfe under knappt en timme. Lysdioder? Nån som har erfarenhet av de allra senaste högeffektarna?

Jag har klurat på lite samma frågeställning och träningsupplägg som Roland. För jag VILL inte ge mig ut i spåret tre gånger i veckan i vinter - sorry. Men jag vill bibehålla och förbättra min kondition och därigenom förbättra mina kilometertider till näst

Som jag skrev ovan så har jag kört ett liknande upplägg som du. Ersätt spinning och aerobics med skidåkning istället så har du mitt upplägg. 11 oktober-mars körde jag lugn löpning en gång i veckan (ca 10 km). I mitten av mars körde jag 1 pass lugn löpning

Jonas U - kul att du förtydligade hur du la upp träningen och kul att höra att man kan förbättra sig även om man inte plöjer i springspåret hela vintern.

Finns det andra som har positiva erfarenheter av alternativa träningsupplägg över vintern??

Jo Markus Mackan Nilsson det hela går ju ut på att göra dom där alldagliga transporterna till träningspass...Trodde faktiskt att du som gammal FunBeatare hade klart för dig detta....eller så är det så att du vet men vill ge os FunBeat Streak Runners lite

Jo jag vet vad streak running innebär. I mitt tycke är det att skapa ett beteende som lätt kan bli tvångsmässigt. Att man ger sig ut och rör på sig när man faktiskt hellre borde vila. Pga sjukdom eller skada till exempel.

Ett sätt att "träna" som lätt ka

Fast streakrunning kanske inte skall likställas med träning varje dag. Att oombytt lufsa till tur och retur posten (1000m) låter mer som att komma ut och röra på sig en liten stund varje dag än som ett träningspass.

Not because it´s anything wrong with

Om det nu är "running" som ska utövas så innebär det antagligen ett visst mått av fysisk ansträngning. Vilket i vissa fall är direkt olämpligt.

Är det så att streakarna kan utföra det utan fysisk ansträngning så struntar jag i det tvångsmässiga beteendet

Tack Mackan!

Håller helt med du!
Vissa dagar ska man överhuvudtaget inte ägna sig åt nån som helst fysisk ansträngning!
Jag hade kompisar som dog av just det! Att ägna sig åt fysisk ansträngning när dom inte skulle ha gjort det!

Dessutom skulle en sån sak ta bort all min lust för löpning... det skulle bara bli ett tvång!