Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 15:11Hm, jämför parkett, laminat eller diverse golv av typ pergoplatta, om de ligger på reglar, eller om det ligger "liggunderlag" emellan mot betongplatta eller betongplatta med "grön matta" på (vissa gymnastiksalar). Jag tror inte skillnaderna behöver kunna
Hm, jämför parkett, laminat eller diverse golv av typ pergoplatta, om de ligger på reglar, eller om det ligger "liggunderlag" emellan mot betongplatta eller betongplatta med "grön matta" på (vissa gymnastiksalar). Jag tror inte skillnaderna behöver kunna
Quote from Lotta W on 24 June 2010, 15:27Jag tror att asfalt sviktar mer, helt enkelt. Första avenyn på Manhattan har t.ex. ganska grov (betong-)yta men känns väldigt stum att springa på!
Jag tror att asfalt sviktar mer, helt enkelt. Första avenyn på Manhattan har t.ex. ganska grov (betong-)yta men känns väldigt stum att springa på!
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 18:54@Christer
Tror du på fullaste allvar att asfalten sviktar av din vikt?
@Christer
Tror du på fullaste allvar att asfalten sviktar av din vikt?
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 20:15Allting sviktar, det är bara frågan om hur mycket och jag är inte heller främmande för att asfalt på många vägar sviktar tillräckligt för att det skall ge effekt. Det rör sig antagligen bara om max 1mm men det kan nog kännas under vissa omständigheter.
Dä
Allting sviktar, det är bara frågan om hur mycket och jag är inte heller främmande för att asfalt på många vägar sviktar tillräckligt för att det skall ge effekt. Det rör sig antagligen bara om max 1mm men det kan nog kännas under vissa omständigheter.
Dä
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 20:23En modern väldämpad sko?
Om det är modern med väldämpade skor är jag ganska omodern är jag rädd - jag springer i Sacuny A3 som inte har speciellt mycket dämpning....... Hyfsad markkontakt alltså.
En modern väldämpad sko?
Om det är modern med väldämpade skor är jag ganska omodern är jag rädd - jag springer i Sacuny A3 som inte har speciellt mycket dämpning....... Hyfsad markkontakt alltså.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 20:40http://answers.google.com/answers/threadview/id/144092.html
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 21:31Tack Sven!
Det är alldeles för mycket "tyckande" i funbeats löpartrådar nuförtiden och diskussionerna urartar inte helt sällan.
Skönt att någon vet hur man använder "google-maskinen" och kan referera till bra svar underbyggd av forskning.
Tack Sven!
Det är alldeles för mycket "tyckande" i funbeats löpartrådar nuförtiden och diskussionerna urartar inte helt sällan.
Skönt att någon vet hur man använder "google-maskinen" och kan referera till bra svar underbyggd av forskning.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 22:24Det gav inget svar på om asfalten sviktar!?
Det gav inget svar på om asfalten sviktar!?
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 22:36Jag tror Peter är ute och cyklar (eller springer ;)) när han påstår att "allting sviktar". Jag tror inte asfalten sviktar något överhuvudtaget, vare sig 1mm eller en tusendels mm. Skulle den svikta av en jämförelsevis lätt människa skulle den ju svikta de
Jag tror Peter är ute och cyklar (eller springer ;)) när han påstår att "allting sviktar". Jag tror inte asfalten sviktar något överhuvudtaget, vare sig 1mm eller en tusendels mm. Skulle den svikta av en jämförelsevis lätt människa skulle den ju svikta de
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 23:12Markus, utan att gå in på några djupare tekniska detaljer, du vet väl att broar inte är _konstruerade_ av asfalt va? 🙂
Markus, utan att gå in på några djupare tekniska detaljer, du vet väl att broar inte är _konstruerade_ av asfalt va? 🙂