Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUnderlagsfundering
You need to log in to create posts and topics.

Och ni tycker aldrig något? Tråkigt för er då!

Det handlar väl inte bara om ytskiktet. en betongplatta som är gjord för gående (tunn) på ett mjukt underlag är väl en väldig skillnad mot om man gjort det för biltrafik.

@Ari: Klart man kan tycka och det behövs även tyckande för att ha en bra diskussion (jag har själv också åsikter lite för ofta ibland hehe).
Men när en diskussionstråd utgörs av 95-100% tyckande som utmålas som sanning eller fakta utan substans och under

Ari, javisst, men inte mycket. Någon millimeter borde räcka för att det skall kännas. Har du aldrig brutit loss en bit asfalt? Så värst vridstyvt är det inte. Betong däremot...

LSD-gubbar är något för Lunarstorm.
Vad betyder de egentligen och är det något FN-organ som har bestämt detta?

Jag har ju jobbat i branchen några år;).

Jag ska försöka ta reda på exakt hur det ligger till efter helgen! Så att alla blir nöjda och glada. 😀

Håller med Markus till 100%. Har i en annan tråd framfört uppfattningen att ett (för) mjukt föremål inte kan känna nån skillnad på olika hårdheter i material som är alltför mkt hårdare än sig självt.

"Jag tror Peter är ute och cyklar (eller springer Smiley) när han påstår att "allting sviktar". Jag tror inte asfalten sviktar något överhuvudtaget, vare sig 1mm eller en tusendels mm. Skulle den svikta av en jämförelsevis lätt människa skulle den ju svik

1) Innan asfalten läggs så vältas underlaget - single, makadam m.m. - och blir då stenhårt = alltså inte särskilt sviktande.

2) Nya typen av hjul till lastbilssläp/trailers (minns inte vad typen heter) är enkla och pumpas med ett ofantligt högt ringtryck

Nu är jag ju inte någon ingenjör men att allting sviktar, mer eller mindre, är väl ett ganska självklart!? Det är väl sånt som inte sviktar som löper större risk att spricka och gå sönder?

-Jesper