Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUnderlagsfundering
You need to log in to create posts and topics.

Javisst ja - isch! Var det inte en väldigt kort bana också med dosering?

Finns väldigt många maratonlopp som går på betong. Det känns i benen.

Är det inte Visby marathon som till stor del går på kullersten? Det verkar inte vara någon hit.

Visby marathon finns tyvärr inte, däremot halvmarathon. Den går nästan uteslutande på härligt sviktande asfalt. 😉

Jag tror att det kan bli 3-4 meter per varv (x3) på gatsten när man passerar Söderväg. Hanterbart för de flesta, rentav en välkommen variat

Aha tack, fel av mig. 🙂

Nä, varför springa obanat när det finns mjuk fin asfalt 😉

Jag kan f ö rekommendera loppet, förtjänstfullt arrangerat av de goda vännerna i P18:s löparsektion. Det är en flack och snabbsprungen (om inte värmen... osv) 3-varvsbana, kanske inte världens roligaste men ett väldigt trevligt lopp. Stort nog för att kän

Kristina: Jag kommer lite sent in i diskussionen men vad det gäller belastningen på leder och muskler ska det inte vara någon större skillnad om man har bra teknik, vilket jag har fått för mig att du har. Åtminstone om man ska tro Harvards barfotastudie f

Ja, det är nog så Olle - det SER så mycket hårdare ut.. 🙂

Faktiskt tror jag att det kan vara så. Personligen märker jag ingen skillnad i hur kroppen reagerar med tanke på underlag annat än att fotsulorna skriker obscena saker åt mig om jag springer på grus för länge.

Minns en studie jag läste för ett tag sedan