Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUndvika förkylningar
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror att det bara är att gilla läget! Har man barn i skolåldern så kommer det hem de mest konstiga smittor,jag hade ont i halsen igår kväll,gurglade i lite maltwhiskey,inget ont idag,men en rejält rinnande näsa och huvudvärk!

Vid en intervju med Roger Antonsson som sprungit alla Lidingölopp (71 år, nu 46 st), så frågade de honom om han inte haft tur som varit frisk alla gångerna. Han sa då att han inte varit sjuk alls de senaste 30 åren.

Fler indikationer på att sömnen är viktig:
"Women’s study finds longevity means getting just enough sleep"
http://www.kurzweilai.net/womens-study-finds-longevity-means-getting-just-enough-sleep

Eftersom medellivslängden ökar med ca 5-6 timmar per dygn, s

Nu blev jag riktigt, RIKTIGT glad! 😀

“The surprise was that when sleep was measured objectively, the best survival was observed among women who slept 5 to 6.5 hours,” Kripke said. “Women who slept less than five hours a night or more than 6.5 hours were

Usch då, är väl bäst att jag fäller någon komentar. Som du säkert vet går det att hitta otroligt många källor kring ämnet sömn. En del mår bra av att sova ett visst antal timmar medan någon annan istället mår bättre av ett annat antal. Känner man själv ba

Jag har aldrig behövt eller velat ha mer än 7 eller mindre än 5 timmars sömn, så jag tar självklart till mig ALLA rön som passar in på min redan cementerade livsstil. 😉

"Jag har aldrig behövt eller velat ha mer än 7 eller mindre än 5 timmars -"

Å herregud vilken lögn 😀 Du har säkert varit i samma fas i livet jämt? Inte så att du varit ett litet barn, tonåring någon gång? Eller du kanske vakande upp ur en nedfrysning oc

Jag har tydliga minnen från fyra års ålder och framåt, jag var INTE en sån där trött tonåring och jag var uppe tidigt på helgerna då som nu. Men vi kan ge dig ett halvt poäng ändå och säga att jag har ALDRIG I VUXEN ÅLDER behövt eller velat ha mer än 7 el

Tack tack stoppar den i min poängbox |.....| Du skulle bara veta