Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 18:57Det där med att "träna immunförsvaret" är sällan ett fungerade argument för just förkylningar då de är just virusinfektioner. Till råga på att vara en virusinfektion så finns det typ tre biljarder mutationer utav viruset ifråga, så vårat immunförsvar komm
Det där med att "träna immunförsvaret" är sällan ett fungerade argument för just förkylningar då de är just virusinfektioner. Till råga på att vara en virusinfektion så finns det typ tre biljarder mutationer utav viruset ifråga, så vårat immunförsvar komm
Quote from Pernilla Liljegren on 28 September 2010, 19:09Amen.
Amen.
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 21:15Jackie: Jag är inte någon expert på hur det fungerar, men visst är det vårt immunförsvar som stoppar virusinfektionerna? Du kanske tänker på antibiotika som bara fungerar på bakterier.
Om det går att träna sitt immunförsvar vet jag inte, men motsatsen fi
Jackie: Jag är inte någon expert på hur det fungerar, men visst är det vårt immunförsvar som stoppar virusinfektionerna? Du kanske tänker på antibiotika som bara fungerar på bakterier.
Om det går att träna sitt immunförsvar vet jag inte, men motsatsen fi
Quote from Elias Engqvist on 28 September 2010, 21:18Fast det är lite tveeggat - då man just har tagit ut sig är man väldigt mottaglig för attacker men sen är man mycket motståndskraftig - så efter hård träning är det bra att hålla värmen och äta bra även av det skälet!
Fast det är lite tveeggat - då man just har tagit ut sig är man väldigt mottaglig för attacker men sen är man mycket motståndskraftig - så efter hård träning är det bra att hålla värmen och äta bra även av det skälet!
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 21:26Sylvia:
"Jag läste nånstans att 90% av immunförsvaret sitter i tarmarna"Det är Provivareklamen på tv. 🙂
Sylvia:
"Jag läste nånstans att 90% av immunförsvaret sitter i tarmarna"
Det är Provivareklamen på tv. 🙂
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 21:29Reklam för skit?
Reklam för skit?
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 21:35Lars: Vårat immunförsvar förbättras väl genom igenkänning av olika typer av attacker, eller har jag helt tappat bort mina naturkunskapslektioner? D.v.s. första gången ett virus kommer in i systemet kommer du troligtvis bli sjuk, därefter bygger immunförsv
Lars: Vårat immunförsvar förbättras väl genom igenkänning av olika typer av attacker, eller har jag helt tappat bort mina naturkunskapslektioner? D.v.s. första gången ett virus kommer in i systemet kommer du troligtvis bli sjuk, därefter bygger immunförsv
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 21:49Jackie: Inte min starka sida, men du har i princip rätt. Vårt immunförsvar har både en specifik och en ospecifik (native) del. Den specifika fungerar som du säger (händer inget i början, tar upp till en vecka att komma igång innan den lärt sig). Men den o
Jackie: Inte min starka sida, men du har i princip rätt. Vårt immunförsvar har både en specifik och en ospecifik (native) del. Den specifika fungerar som du säger (händer inget i början, tar upp till en vecka att komma igång innan den lärt sig). Men den o
Quote from Catharina Brattlin on 28 September 2010, 21:52Kristina, ja, just det. Där hade jag läst det!
"En annan viktig funktion som tarmen har är att svara för nära 80% av kroppens immunförsvar. Detta sköts av något som kallas GALT (Gut Associated Lymphoid Tissue). Detta immunförsvar har sålunda inte bara be
Kristina, ja, just det. Där hade jag läst det!
"En annan viktig funktion som tarmen har är att svara för nära 80% av kroppens immunförsvar. Detta sköts av något som kallas GALT (Gut Associated Lymphoid Tissue). Detta immunförsvar har sålunda inte bara be
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 21:55Ser nu att jag hade fel. Immunförsvaret hjälper inte mot ny virussmitta, i alla fall inte enligt http://traningslara.se/forkyld-av-att-det-ar-kallt/
För övrigt hopplöst svårt ämne att söka på. Man hittar bara en massa reklam för konstiga produkter.
Ser nu att jag hade fel. Immunförsvaret hjälper inte mot ny virussmitta, i alla fall inte enligt http://traningslara.se/forkyld-av-att-det-ar-kallt/
För övrigt hopplöst svårt ämne att söka på. Man hittar bara en massa reklam för konstiga produkter.