Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 12:15Sylvia, du hittar inga förkylningsvirus i skogen. 🙂
Sylvia, du hittar inga förkylningsvirus i skogen. 🙂
Quote from Catharina Brattlin on 28 September 2010, 12:23Nej, antagligen inte. 🙂
Men min poäng var att det här med att tvätta händerna både nu och då är lite överdrivet, enligt min uppfattning. Specifika situationer, som efter toabesök och liknande - självklart - men annars? Nä...Har man ett bra immunförsvar
Nej, antagligen inte. 🙂
Men min poäng var att det här med att tvätta händerna både nu och då är lite överdrivet, enligt min uppfattning. Specifika situationer, som efter toabesök och liknande - självklart - men annars? Nä...Har man ett bra immunförsvar
Quote from Pernilla Liljegren on 28 September 2010, 12:25Du har en poäng, helt klart, men bor man i Sthlm och åker tunnelbana och pendel, tror jag nog det finns en poäng att tvätta händerna när man kommer hem.
Du har en poäng, helt klart, men bor man i Sthlm och åker tunnelbana och pendel, tror jag nog det finns en poäng att tvätta händerna när man kommer hem.
Quote from Catharina Brattlin on 28 September 2010, 12:28Det kanske det är? Kan iofs tänka mig att vad man än tar i, som nån annan också har tagit i (dörrhandtag, pengar, kranar på toaletterna mm), är lika smittande som Eran tunnelbana?
🙂
Det kanske det är? Kan iofs tänka mig att vad man än tar i, som nån annan också har tagit i (dörrhandtag, pengar, kranar på toaletterna mm), är lika smittande som Eran tunnelbana?
🙂
Quote from Pernilla Liljegren on 28 September 2010, 12:44Tänker mest att ju fler som tar i handtaget i fråga, desto fler chanser att vederbörande har ngt att föra vidare. Eller att vederbörande tillhör dem som låter blia tt tvätta sig om händerna efter toalettbesök 🙂
Tänker mest att ju fler som tar i handtaget i fråga, desto fler chanser att vederbörande har ngt att föra vidare. Eller att vederbörande tillhör dem som låter blia tt tvätta sig om händerna efter toalettbesök 🙂
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 12:46@SS: Håller med dig i princip, att vårt immunsystem ska fixa skivan m.m.
Förhåller mig dock lätt skeptisk till att människor flygpendlar kors & tvärs över jordklotet på daglig basis. Den gemensamma substratpool som detta ger alla baggar & virus fixar vi
@SS: Håller med dig i princip, att vårt immunsystem ska fixa skivan m.m.
Förhåller mig dock lätt skeptisk till att människor flygpendlar kors & tvärs över jordklotet på daglig basis. Den gemensamma substratpool som detta ger alla baggar & virus fixar vi
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 12:50De flesta av er som har er pillat i munnen idag har svalt bakterier från en främmande mans penis. Just dessa baggar klarar vårt immunsystem av riktigt bra 😉
De flesta av er som har er pillat i munnen idag har svalt bakterier från en främmande mans penis. Just dessa baggar klarar vårt immunsystem av riktigt bra 😉
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 13:32Jessie, du har rätt att det inte alltid är så enkelt som att ha rätt gener. Både jag och min fru är i stort sett aldrig förkylda men vi har barn som ofta är förkylda. Men deras immunförsvar har antagligen inte tränat klart? Eller så äter de inte sina grön
Jessie, du har rätt att det inte alltid är så enkelt som att ha rätt gener. Både jag och min fru är i stort sett aldrig förkylda men vi har barn som ofta är förkylda. Men deras immunförsvar har antagligen inte tränat klart? Eller så äter de inte sina grön
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 16:48Grönsa.... *BINLINBINLALALALALALAAAAAA*
NU blev det MYCKET DÅLIG täckning just här! (H)
Grönsa.... *BINLINBINLALALALALALAAAAAA*
NU blev det MYCKET DÅLIG täckning just här! (H)
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 17:02Det finns ju de där teorierna om att när man utsätts ofta för smittokällor så "tränar" man kroppen (immunförsvaret), som blir starkare. Jag vet inte om det är en myt.
Men jag vet en sak som är sann, vilket testades i en undersökning nyligen: Om du tittar
Det finns ju de där teorierna om att när man utsätts ofta för smittokällor så "tränar" man kroppen (immunförsvaret), som blir starkare. Jag vet inte om det är en myt.
Men jag vet en sak som är sann, vilket testades i en undersökning nyligen: Om du tittar