Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUndvika förkylningar
You need to log in to create posts and topics.

LÅK: Fortsätter på ditt tema - undvik att ta i allt som andra tagit i - typ alla former av knappar & handtag. Iakttag särskild abstinens i fråga om vred & handtag på toalettdörrars insida. (Typ varannan man tvättar t.ex. inte händerna efter ettans toabesö

Bästa sättet att undvika förkylningar är att vara frisk och springa i shorts och bar överkropp hela hösten och i samband med löpningen bada ute året om och efter löpningen ta en lång iskall dusch (minst 5 minuter). Det känns bara friskt och skönt. Det mår

Inte ta i dörrhandtagen i Nordstan, Göteborg

"Bästa sättet att undvika förkylningar är att vara frisk"

Är det så?!

Bra tips, det mesta men man ska ha en jäkla tur också.

Om någon hade kommit på en patentlösning på förkylningsproblemet skulle vederbörande vara rikare än von Anka nu.

det är ett virus, så bli inte utsatt, lätt som en platt..

är du elitidrottsman så är det så klart lättare att undvika å bli smittade av kollegor med barn på dagis etc. eller vi som cyklar/går/åker bil å aldrig sätter en fot på lokaltrafiken smittas ju oc

Kan man inte undvika virus så är det bäst att ha bra gener för bra immunförsvar. Gendoping alltså!
Jag är ofta virusbärare men förkylningar bryter aldrig ut på mig, jag får bara lindriga symptom som blåsor på tungan, irriterad hud och trötthet, aldrig snu

Isabellah Andersson blev ju riktigt förkyld med ont i halsen några veckor före EM i somras ... för första gången i hennes liv. Det fick mig att fundera över vad en del människor är gjorda av.

Själv kör jag med samma "regler" som många andra:
- Tvätta hän

Gendoping hit och gendoping dit? Mina föräldrar är ju för tusan ALDRIG sjuka. Pappa hade 7 sjukdagar på 30 ÅR och det var inget pytteföretag heller, (IBMs huvudkontor Sverige liksom...), så beror inte på FÅ kollegor att kunna smittas av heller. PLUS att h

Jag tror på en lite udda grej; se till så att tarmsystemet är uva, gärna med hjälp av Proviva eller andra probiotiska krusiduller. Jag läste nånstans att 90% av immunförsvaret sitter i tarmarna, och att folk, som ofta är förkylda ofta har tjall med magen.