Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 13:08LP: Den filmen är ju lite "marknadsförsäljningsknep" den brukar alltid visas. Finns tillräckligt med friktion på den isen för att springa i den fart som behövs helt enkelt, syns tex på bromssträckan.
CS: Sant. Om man läser vissa förklaringar längre upp
LP: Den filmen är ju lite "marknadsförsäljningsknep" den brukar alltid visas. Finns tillräckligt med friktion på den isen för att springa i den fart som behövs helt enkelt, syns tex på bromssträckan.
CS: Sant. Om man läser vissa förklaringar längre upp
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 07:55Håkan, är du säker på att mikroglidningen ökar med lättare steg?
Håkan, är du säker på att mikroglidningen ökar med lättare steg?
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 08:44KO: Om man tänker sig ett fall då allt annat är lika utom just hur hårt man landar (och att man behöver samma framdrivningskraft) så kommer en större del av huden att behöva ”jobba” och huden upplever som mer slitsamt.
I verkligheten ändras ju lite andr
KO: Om man tänker sig ett fall då allt annat är lika utom just hur hårt man landar (och att man behöver samma framdrivningskraft) så kommer en större del av huden att behöva ”jobba” och huden upplever som mer slitsamt.
I verkligheten ändras ju lite andr
Quote from Funbeat user on 21 April 2012, 12:22Håkan,
du har en intressant poäng, men jag upplever absolut ingen ökad benägenhet till blåsor el dyl med lättare steg, vilket man borde göra om du har rätt, särskilt eftersom det oftast är förknippat med att springa väldigt långt. Har heller aldrig hört
Håkan,
du har en intressant poäng, men jag upplever absolut ingen ökad benägenhet till blåsor el dyl med lättare steg, vilket man borde göra om du har rätt, särskilt eftersom det oftast är förknippat med att springa väldigt långt. Har heller aldrig hört
Quote from Funbeat user on 22 April 2012, 09:19KO: Jag är imponerad av ditt sätt att utforska och ta detta med löpsteg frammåt. Kul.
Det stämmer säkert som du skriver och idag är ju sällan blåsor ett problem när man vant sig vid utrustningen.
Ofta låter saker rätt eller i all fall troliga när man b
KO: Jag är imponerad av ditt sätt att utforska och ta detta med löpsteg frammåt. Kul.
Det stämmer säkert som du skriver och idag är ju sällan blåsor ett problem när man vant sig vid utrustningen.
Ofta låter saker rätt eller i all fall troliga när man b
Quote from Funbeat user on 22 April 2012, 12:58Håkan, du brukar har bra grund för dina inlägg så jag blir extra glad för din feedback 🙂
Håkan, du brukar har bra grund för dina inlägg så jag blir extra glad för din feedback 🙂
Quote from Funbeat user on 17 May 2012, 09:19Angående detta med frånskjut så hittade jag följande kommentar på http://en.wikipedia.org/wiki/Running:
There has been much discussion about the exact nature of the drive phase, because it has now been shown scientifically that the quadriceps have no act
Angående detta med frånskjut så hittade jag följande kommentar på http://en.wikipedia.org/wiki/Running:
There has been much discussion about the exact nature of the drive phase, because it has now been shown scientifically that the quadriceps have no act
Quote from Funbeat user on 17 May 2012, 10:00Känns som det där belyser ett vanligt problem inom tvärvetenskaplig forskning. Jag har sett många fall där man har tex medicin och fysik i samma projekt och då kan man göra mycket bra framsteg inom det ena men fatala misstag i det andra istället för att h
Känns som det där belyser ett vanligt problem inom tvärvetenskaplig forskning. Jag har sett många fall där man har tex medicin och fysik i samma projekt och då kan man göra mycket bra framsteg inom det ena men fatala misstag i det andra istället för att h
Quote from Funbeat user on 17 May 2012, 10:24Huva. Ovärdigt wikipedia.
Det är en slarvig och missvisande beskrivning av extensor-paradoxen. Quadriceps är aktiva i början av den drivande fasen. Deras främsta funktion är nog att skjuta kroppen uppåt. Många andra muskler bidrar till den lilla kraft fr
Huva. Ovärdigt wikipedia.
Det är en slarvig och missvisande beskrivning av extensor-paradoxen. Quadriceps är aktiva i början av den drivande fasen. Deras främsta funktion är nog att skjuta kroppen uppåt. Många andra muskler bidrar till den lilla kraft fr
Quote from Funbeat user on 17 May 2012, 10:36Håkan, jag håller med om att det finns en massa forskning som visar vilka muskler som är aktiva under den drivande fasen och det är uppenbart att de bidrar till att ge kraft framåt. Men det är ju en ganska komplex rörelse bestående av en massa rotationer
Håkan, jag håller med om att det finns en massa forskning som visar vilka muskler som är aktiva under den drivande fasen och det är uppenbart att de bidrar till att ge kraft framåt. Men det är ju en ganska komplex rörelse bestående av en massa rotationer