Quote from Guest on 11 May 2009, 14:07Denna fråga riktar sig till er som regelbundet joggar/springer 3-6 km.
Värmer ni upp innan ni börjar springa? Isåfall hur och hur länge?
Denna fråga riktar sig till er som regelbundet joggar/springer 3-6 km.
Värmer ni upp innan ni börjar springa? Isåfall hur och hur länge?
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 14:17Min uppvärmning, när jag är själv, brukar bestå i att jogga extra längsamt i starten. När jag joggar med F&S brukar inledningen vara likadan + att vi stannar upp och stretchar efter ca 4 min.
Min uppvärmning, när jag är själv, brukar bestå i att jogga extra längsamt i starten. När jag joggar med F&S brukar inledningen vara likadan + att vi stannar upp och stretchar efter ca 4 min.
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 14:24Jag brukar göra lite olika, men oftast tar jag en rask promenad först. Mina bästa löprundor ligger en bit bort, så det blir ungefär en kvarts promenad innan jag börjar springa. Och sen innan jag påbörjar min löprunda stannar jag upp och stretchar lite. Oc
Jag brukar göra lite olika, men oftast tar jag en rask promenad först. Mina bästa löprundor ligger en bit bort, så det blir ungefär en kvarts promenad innan jag börjar springa. Och sen innan jag påbörjar min löprunda stannar jag upp och stretchar lite. Oc
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 14:50Det beror på syftet med passet. Är det en återhämtningsjogg så värmer jag inte upp, då blir det ett långsamt tempo hela passet. Är det däremot ett pass som ska springas lite snabbare (snabbdistans eller intervall) är det skönt att värma upp 10-15 minuter
Det beror på syftet med passet. Är det en återhämtningsjogg så värmer jag inte upp, då blir det ett långsamt tempo hela passet. Är det däremot ett pass som ska springas lite snabbare (snabbdistans eller intervall) är det skönt att värma upp 10-15 minuter
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 14:56I början bestod uppvärmningen av att få på sej tightsen och knyta skorna.
Ett år senare bestod den av att springa fyra trappor ner till gården.
Nu innebär det 4-5km löpning innan man börjar bli varm!
I början bestod uppvärmningen av att få på sej tightsen och knyta skorna.
Ett år senare bestod den av att springa fyra trappor ner till gården.
Nu innebär det 4-5km löpning innan man börjar bli varm!
Quote from Magnus Gelang on 11 May 2009, 14:57Tack för svar. Om och när jag har kommit så långt att jag kan jogga minst 3 km så har jag ju tänkt ta med storhunden på rundorna,,,,då kan det ju passa bra att gå raskt minst 10 minuter i början så får hon också chansen att göra sina behov,,,för sen när v
Tack för svar. Om och när jag har kommit så långt att jag kan jogga minst 3 km så har jag ju tänkt ta med storhunden på rundorna,,,,då kan det ju passa bra att gå raskt minst 10 minuter i början så får hon också chansen att göra sina behov,,,för sen när v
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 15:08jahaaa... man ska INTE bajsa lukta kissa när man springer? Det är DÄRFÖR det går så dåligt för mig och folk tittar på snett... 😉
Jag värmer upp knäna och vaderna, förut rullade genom hela fötterna innan jag stoppade ner dem i skorna, men nu är ena foten
jahaaa... man ska INTE bajsa lukta kissa när man springer? Det är DÄRFÖR det går så dåligt för mig och folk tittar på snett... 😉
Jag värmer upp knäna och vaderna, förut rullade genom hela fötterna innan jag stoppade ner dem i skorna, men nu är ena foten
Quote from Jan Lundquist on 11 May 2009, 15:41Jag gör som du tänkt bullen, jag rastar hunden en stund innan jag börjar löpa.
Jag gör som du tänkt bullen, jag rastar hunden en stund innan jag börjar löpa.
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 15:55nej aldrig... oavsett om jag ska springa 4½ eller 20 km
nej aldrig... oavsett om jag ska springa 4½ eller 20 km
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 16:00Det brukar bli några djupa andetag medan jag väntar på att GPS:en ska hitta satelliterna, ibland lyxar jag till det och gör ett halvt knäböj eller två.
Det brukar bli några djupa andetag medan jag väntar på att GPS:en ska hitta satelliterna, ibland lyxar jag till det och gör ett halvt knäböj eller två.