Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUppvärmning?
You need to log in to create posts and topics.

Jag värmer också upp innan intervaller och snabbdistans. Ingen bestämd sträcka/tid utan jag tycker att jag känner när jag fått upp pulsen och blivit varm. Det kan ta lite olika lång tid från gång till gång.

Ska jag springa intervaller stannar jag också t

Jag brukar gå,indian hopp,svänga lite på axlar samt armar o få upp pulsen en stund(3-4min) i "nära tränings zon". Sedan kör jag på bara..så det ryker...(!)-Mohahaha

Jag värmer inte upp, men springer lite lugnare den första kvarten.

Tack alla för svar. Intressant att läsa 🙂

Jag brular göra benböj och tåhävningar och gå raskt 2 minuter.
Inte alls långt jag springer än. Låtit mig komma tragiskt ur form under vintern 😛

Jag måste alltid värma upp innan jag börjar springa, annars får jag ont i vader och benhinnor. Går eller cyklar i ca. 10 min i medeltempo.

Jag ska bättra mig med uppvärmningen faktsikt.

Jogga - cykla - gå bort till spåren ... eller inget särskilt faktiskt, en del av turen.

Jag värmer alltid upp 7-10 minuter genom att gå och jogga mycket lätt. Efter löpningen varvar jag alltid ner på samma sätt fast inte så länge, ca 5 minuter.

Som någon sa... ett par djupa andetag och kanske ett par småhopp 🙂

Jag tycker att den mentala laddningen faktist står för 70% av "resultatet". Jag menar, om jag stressar iväg för att hinna med en 5 km löprunda är det mycket mer ansträngande än om jag m