Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Okej, jag hade nog satsat på upp över Lunden, vidare runt Härlanda tjärn, ner till Örgrtyemotet och sedan Mölndalsån upp. Det blir 12 KILOMETER (om jag gjort rätt (H) ).

Lars tänk på om du börjar på Odinsgatan, så får du inte ha dubbade skor för miljöns skull.... (#)

Skämta inte om det. Ett kort tag (innan folk han bli riktigt förbannade och berätta för några tjänstemän hur korkade de var) fanns det ett förbud mot dubbade cykeldäck i Uppsala (enligt mina normalt sett ganska vederhäftiga päron, jag har inte kollat upp

Insändare i de lokala gnällbladen tycker att dubbförbudet för bilar på Hornsgatan borde gälla cyklister också. De har nog bara inte förstått att det finns dubbade skor ännu :-).

Vill man ha lite att bita i kan man ju springa Skf-Bellevue och vidare upp mot Bergsjön. Mycket trafik, mångkulturellt och urbant. Lagom att vända vid Lidl i Bergsjön och flyta ner mot stan igen.

Trafikkontoret (eller vad de heter) svarade på en insändare i GP häromdagen och klargjorde att dubbförbudet inte gäller för cyklar eller klass 2-mopeder. Vi får hoppas att de är lika kloka vad gäller dubbade skor.

Frågan som avgjorde saken i Uppsala var väl om det verkligen ansågs bättre att någon tog den odubbade bilen istället för den dubbade cykeln.

Det är sorgligt när det blir sådär.

Jag skulle springa åt Lunden/Kålltorp-hållet om jag var du.
En knapp mil från Odinsgatan får du ihop om du t.ex kör upp till Stampgatan, vänster längs spårvagnsspåren och sen gångbanan längs Fattighusån -> Mölndalsån vid Telia/Energiverken och över E6 på

Hmm, på cykelbanor ska man cykla och inte vara i vägen.