Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarUrsvik Ultra
You need to log in to create posts and topics.

Det finns absolut ingenting som tyder på ett snöfritt Ursviks Ultra i Sundbyberg för tillfället.

Verkade så på nyheterna, även om SVTs reportrar helt omdömeslöst missade att beröra viktiga aspekter som snöläget på Ursvik-banan. (Hur tänkte dom?(H))

Används den banan till något vintertid? Pistat för skidåkning eller bara ren orörd snö fram till sti

Jag tror att det är spårat för skidor på milspåret!

Och vad innebär det Christer? Är stora delar av xtremebanan skidspår och lössnö eller kanske hundpromenadspår? Är sugen på att testa banan två veckor innan tävlingen, hoppas det går?

Vad tror ni? Alla betraktelser är av intresse.

mvh d

Hur gör de om snön och skidspåret finns kvar om fyra veckor? Blir loppet av ändå? Skidåkarna blir knappast glada över att få sina spår söndertrampade.

Jag funderade på samma sak som du Patrick häromdagen. Jag tror nämligen det kommer vara snö och skidspår om en månad. Och skidspår får man inte springa i.

Eller vice versa?

Vi får väl ta på oss skidor då! Vi kallar oss bara ultraskidlöpare så är saken klar.

Anmälan inskickad idag!

Jag kan tänka mig en banbesiktning oavsett snöläge någon tidig lördag eller söndagmorgon framöver. Med reservation för att det kanske bara blir ett varv om det är pulsning som gäller.

@ Patrick - loppet har genomförts tidigare å

Något banrekord har jag inte i sikte! 🙂 Jag blir nöjd om jag fullföljer alla fem varven.