Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarUrsvik Ultra
You need to log in to create posts and topics.

Om det blir ett skidlopp så kommer jag att anmäla mig. 🙂

Svårbedömt. Skidlopp har jag personligen fått så det räcker men ett UU till skulle passa bra som säsongsupptakt. Det enda som skulle avskräcka vore värsta-möjliga scenariot om träningsförhållandena här hemma skulle vara snöfall, dåligt plogat och snedtra

UU känns väldigt nära nu och det är fortfarande vinter. Kutade 2 varv på banan i helgen och det va inte det lättaste. Det kommer att bli väldigt tufft.

Loppet genomförs oavsett väderförhållanden.
Tidigare år när det var snö kördes banan upp så att den packade sig ganska bra vill jag minnas.
Nu skall jag ställa in löpbandet på rejäl lutning och träna inför UU 🙂

Urban kan du utveckla dina två varv i helgen? Jag var där och kikade i tisdags men mest vid målet och starten och det verkade vara skidspår för hela slanten. Kan det stämma? mvh d;)

När banan går på 5 och 10 km-banan så går det ganska bra att springa. Där är det plogat och spårat för skidlöpare. När det endast är 15-km-banan man springer på finns vissa partier där man måste pulsa. Ett sådant parti är vid ca 4 km där banan går över jä

Statusrapport från banan 6 mars.

Sprang nyss två varv och kom ifrån det hela med ett par trötta men långt ifrån slutkörda ben. Som Urban säger ovan så går det långsamt, men jag skulle uppskatta att det endast är ca 5 km som är knepig och sparsamt spårad

Bra genomgång Johan, någon annan som varit ute och testa? Alla statusrapporter från banan är av stort intresse den närmsta tiden.;)

Hej! Bor nere i Skåne där det denna vinter varit rejält med snö, men nu har det börjat töa. Körde ett sista terränglångpass idag på ett parti av Skåneleden, och det var alldeles överjävligt, stora delar i ett tjockt poröst snölager över en hårt packad ha

Nya spännande aspekter av loppet,

För några veckor sedan då vi sprang en tidig runda med start 06:30 så var temperaturen vid starttillfället (enl. biltermometern) runt -12. Detta var ca 7 grader kallare än i Älvsjö respektive Haninge samma morgon. I sva