Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarUrsvik Ultra
You need to log in to create posts and topics.

Nu kom ett rejält snöoväder väldigt olämpligt. Lär vara geggigt värre i bästa fall. Hoppas att det inte blir så halt där.

Jag själv kommer inte att vara med och var inte heller anmäld. Gjorde nog ett klokt beslut med tanke på att jag dessutom har en ord

Jag har varit anmäld till långa sträckan ända sedan i höstas. Men jag börjar tveka jag med. Det känns inte lockande att bli genomsur redan på första varvet och sedan behöva slita i fyra varv till.

Banga ur sista veckan innan tävling kommer aldrig på fråga. Det är bara sjukdom som kan avskräcka.

Håller med Urban där. För fasen gubbar och gummor i helgen kör vi!

Det verkar av rapporterna att döma som om det kommer att bli en formidabel utmaning. Men då är det ju bara ännu härligare!

Jag minns så väl det allra första året Ursvik Ultra arrangeras. Två glada killar som i all anspråkslöshet, utan någon startavgift eller annat mankemang, som drog igång det. Jag frågde dem:
- Men ska ni ha loppet i MARS?
- Ja?!
- Då kan det ju vara snö!
-

Jag promenerade stora delar av banan i söndags och satte upp mera reflexer (ej på de delar som går på elljusspåret). Det är helt klart upptrampad stig hela spåret men visst kommer det vara lös snö varvat med isiga backar på tävlingen.

De värsta ställena

Jag har för mig att det var flera decimeter vatten på ängarna även förra året, men skaren slapp vi.

Kör som det är tänkt säger jag som inte skall springa 🙂

Med hänvisning till mitt inlägg omedelbart före ditt Emma, så är svaret givet. Den ursprungliga intentionen med UU är att det ska vara jävligt.

Säger jag som aldrig har och med 100 procents sannolikhet aldrig kommer att springa Ursvik Ultra 🙂

Hmmm, jag som skall springa tycker inte isvattnet tillför något speciellt värdefullt eller något jag behöver träna på inför UTMB, så jag skulle inte sakna de turerna ned i älvkantsvattnet. 🙂 Men hoppas fler uttalar sig och gillar förstås läget även om