Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarUrsvik Ultra
You need to log in to create posts and topics.

Ändra inget tycker jag. Det är inte direkt någon fara för hälsa och isåfall ska man inte ändra något. Det känns som man fuskar om man drar om banan pga att det är vatten på vissa ställen.

Det ska vara svårt. Detta år kommer det inte bara vara tufft utan

Nu jag la in diskussionen om omdragning på forumet på UU-sidan också. Alla deltagare är nog inte med i Funbeat. Just nu finns det 4 likadana inlägg men förhoppningsvis lyckas webmaster ta bort 3 av dem 🙂
/Emma

Webmaster har fixat inläggen på ursvikultra.se 🙂

Passar på att tycka fast jag nog inte kommer köra i år... Inga omdragningar av banan, förra året var det rejält lerigt på sina ställen och en massa iskallt vatten på ängarna det är så det skall vara UU

Är nervös inför denna ultradebut, men håller med samtliga att jag vill springa banan i original med vatten och allt annat tufft. Kommer bli tungt men det är ju det som är URSVIKS ULTRA.

Tack för omtanken Emma. Hoppas du får massa respons. Alla uppdateri

Om någon får nys om fler temperaturuppgifter om hur natttemperaturen där är jämfört med prognoserna på yr.no så vore det intressant. 🙂

Har fått intrycket av att man kanske bör räkna med lokalt kallare än prognos men inte jämfört själv i fjol eller nu mo

Hej
Vi kommer givetsvis inte att ändra på bansträckningen nu när vi vet vad deltagarna tycker. Att inte dra om banan betyder dessutom mindre jobb för tävlingsledningen 🙂

/Emma

Dammasker på med andra ord, får väl plocka med mig fotbadet till målet eller krypa in i bastun tätt efter målgång. Motiongården är ju öppen.

Bra idé att pälsa på sig och sedan plocka av eftersom, tror att undertäll kan vara en bra ide för benen. Kan bli

OJ Jag är inte avundsjuk.
Var på besök i Stockholm igår och smet iväg till Ursvik för att känna på x3m banan.
Nu var det en fin dag med sol men också otroligt mycket snö.

Det var tungt och moddigt, bitvis otroligt blött och den sammanlagda sträckan som e

Ifall någon oroat sig för att det skall bli för lättlöpt så kanske det lugnar lite med prognosen på http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Ursvik/time_for_time.html som just nu spår snöfall. 9 mm i smält form vilket väl borde motsvara ungefär 9 cm nysnö

Jag laddar med våfflor! Är minst sagt spännd inför loppet imorgon. Verkar som jag har valt ett bra år för min premiär i Ursvik 🙂
Vi ses på startlinjen.