Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Funderar starkt på att ta detta som lite tuffare träningspass på väg hem från jobbet. Jag åker ju ändå oftast den vägen hem. Har sprungit några ggr i Ursvik förut även om det är många år sen sist men jag kommer ihåg att det är dj kuperat! Kommer antaglige

Erik: Om det var många år sen sist - var uppmärksam, dom har gjort om 15km spåret på flera ställen. Bl.a har dom hittat en backe till alldeles mot slutet...

Lite synd är det att dom gjort om banan i stort sett varje år. Är lite svårt att jämföra tider då. Speciellt som banan väl varierat +/-500m i längd.

Den tuffa backen efter ca 4km kallas väl S:t Pers backe, för att den går ända upp i himmelen 🙂

Första

Jag blir verkligen toksugen på att testa. Jag bor också i Sumpan så jag skulle ju faktiskt kunna testa delar av banan innan. Typ nu till helgen... (H:)

Alfred, stick dit på söndag och va med i ursviks ultran. 5 varv.. nje, om man inte vill det så kan man sticka dit på söndag morgon o se de som springer de 5 varven gå i mål. Imponerande syn:-)

Jag var och testade banan idag och det finns rätt många blöta partier kvar och banan är därmed relativt tungsprungen. Jag hade 1,15,50 och min Garmin angav 14,9km så den är ganska bra uppmätt. Vid 10 km stämde sträckan nästan exakt men sen fattas det mins

Tack Ingvar, jättebra info! 🙂
Då var man laddad inför tisdagen. Det blir som sagt ett träningspass à la komma runt för min del. Nån skall ju fylla på resultatlistorna bakifrån också.

Jag kommer göra dig sällskap i slutet av resultatlistan Fredrika. Har aldrig sprungit så långt någonsin varken platt eller i terräng. Dessutom har jag varit lite hängig igår och idag, så jag har verkligen inga krav på bra tid. Men det ska bli ruggigt kul

Jag är oxå fortfarande inne på att ta det som ett lite roligare träningspass på väg hem från jobbet på tisdag.

Någon som kan tala om hur man enklast tar sig till Ursviks motionsgård i morrn, Åker med SL, men eftersom jag inte är så hemma i Sthlm så vore det fint o veta vart jag ska åka. Är det tunnelbana till Hallonbergen som gäller och sen gå?