Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 14:16Hur tänker du när du springer?
Det enda jag kan komma på är "Jag är gravid, mina mage är jättestor, bäst jag kör den bredbenta stilen."
Det måste finnas något bättre.
Hur tänker du när du springer?
Det enda jag kan komma på är "Jag är gravid, mina mage är jättestor, bäst jag kör den bredbenta stilen."
Det måste finnas något bättre.
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 14:22För att göra ett försök att svara på Pontus fråga så borde man kunna hitta svaret på hemovningar.se
För att göra ett försök att svara på Pontus fråga så borde man kunna hitta svaret på hemovningar.se
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 14:23LOL
Oh, vilken underbar beskrivning 🙂
Jag försöker sätta ner fötterna lite mindre överlappande, men så fort jag blir trött eller distraherad så blir det som vanligt igen så jag har väl inte direkt lyckats lösa det där egentligen.
Fast visst känns de
LOL
Oh, vilken underbar beskrivning 🙂
Jag försöker sätta ner fötterna lite mindre överlappande, men så fort jag blir trött eller distraherad så blir det som vanligt igen så jag har väl inte direkt lyckats lösa det där egentligen.
Fast visst känns de
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 14:30Det brukar inte vara så stor idé att tänka medvetet på hur man rör sig. Det som behövs är oftast några stretch- eller styrkeövningar för att förändra det naturliga rörelsemönstret.
Jag är fortfarande tveksam till att de överlappande stortårna är probleme
Det brukar inte vara så stor idé att tänka medvetet på hur man rör sig. Det som behövs är oftast några stretch- eller styrkeövningar för att förändra det naturliga rörelsemönstret.
Jag är fortfarande tveksam till att de överlappande stortårna är probleme
Quote from Magnus Gelang on 11 June 2009, 14:52Men Pontus,,,du ser ju inte dig själv bakifrån 😉
Men Pontus,,,du ser ju inte dig själv bakifrån 😉
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 14:53Jag tror du har rätt. Att det är en styrkefråga, möjligtvis kan det väl vara en iläggsfråga också. Frågan är bara vad man behöver göra för övningar.
Jag tror du har rätt. Att det är en styrkefråga, möjligtvis kan det väl vara en iläggsfråga också. Frågan är bara vad man behöver göra för övningar.
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 15:37Pontus:
Abduktion (bort från kroppen) av den/det obelastade foten/underbenet i förhållande till det belastade benet kan bero på flera faktorer.
1. bistande propioception (förmågan att känna vart man har olika kroppdelar). man överdriver då abduktionen d
Pontus:
Abduktion (bort från kroppen) av den/det obelastade foten/underbenet i förhållande till det belastade benet kan bero på flera faktorer.
1. bistande propioception (förmågan att känna vart man har olika kroppdelar). man överdriver då abduktionen d
Quote from ellen olsson on 11 June 2009, 16:18Det kanske hjälper att springa i cykelbyxor?
Det kanske hjälper att springa i cykelbyxor?
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 17:08Tack så mycket Björn! Det var precis en sådan förklaring jag var ute efter.
Det verkar rimligt att det kan handla om bristande koordination och proprioception, eftersom det bara verkar vara ganska ovana löpare som springer på det här sättet. Det går väl
Tack så mycket Björn! Det var precis en sådan förklaring jag var ute efter.
Det verkar rimligt att det kan handla om bristande koordination och proprioception, eftersom det bara verkar vara ganska ovana löpare som springer på det här sättet. Det går väl
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 19:44Annars så tycker jag att det är både fantastiskt å roligt att det finns så otroligt många löpsteg att kolla in på. Har satt mig med en "Vätskeåterställare..." vid ingången av Stockholm Stadion och kollat stilarna några gånger...(Ja hejat fram dom naturlig
Annars så tycker jag att det är både fantastiskt å roligt att det finns så otroligt många löpsteg att kolla in på. Har satt mig med en "Vätskeåterställare..." vid ingången av Stockholm Stadion och kollat stilarna några gånger...(Ja hejat fram dom naturlig