Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUtåtrotation av underbenet
You need to log in to create posts and topics.

Kjell, och det värsta är att ibland kommer det folk som springer som kråkor och springer Om en!!!

Pontus, är det såhär du menar, som nr 87 på bilden nedan?

BILD:www.metrobloggen.se/UserFiles/18.32939/Image/p(19).jpg

Isåfall är det inte bara nybörjare som gör det, för bilden visar grymma Åsa Hällstorp som springer för ultralandslaget och även har mar

Olle har inte tänkt på att det kan finnas parenteser i ett länknamn...

Tinyurl to the rescue!
http://tinyurl.com/lrmd78

Fredrika: kan tillägga att underteckand (utan meriter) gör det med båda benen oavsett fart (tror i mott fall att det beror på kobenhet pga höga fotvalv(?) som syns särskilt tydligt vid längdåkning). Den mest kända med detta löpsteg som jag kommer på på ra

Mika: intressant. Då är det verkligen inte bara nybörjare det är frågan om.
Kanske rent av något att inte bry sig om? Själv är jag mest skeptisk till allt vad asymmetriska rörelsemönster gäller, särskilt i leder som inte är konstruerade för överdriven rot

Tack Björn, det var verkligen intressant.

Fredrika: Ja, precis som nummer 87 på bilden. Intressant att det alltså finns vana löpare med detta steg.

Jag är däremot lite tveksam till att Jörgen Mårtensson skulle ha sprungit på det sätt jag menar. Nu har jag iofs aldrig sett honom springa live, men

Det slår mig nu, kan det vara så att rotationen i själva verken inte sker i knäet (även om det tycks så), utan i höften? Dvs. samma inåtvridning som vid kobenthet? Jag vet ju med mig att jag har en halvtaskig gluteus medius vars uppgift är ju att "dra ut"

Jag såg en tjej på ett lopp som utåtroterade rejält med vänsterfoten, om högerfoten också roterade kommer jag inte ihåg, men däremot så rörde sig höfpartiet också annorlunda...

Tanken kom då att hon troligen har dålig bålstabilitet. Och vad jag har föstå