Quote from Funbeat user on 12 June 2009, 14:04Fredrika, du har helt rätt. knäleden kan vi böja och sträcka och har endast minimal förmåga att röra sig i andra riktningar. rörelsen sitter, precis som du säger, i höften. man kan ha svaga utåtroterande höftmuskler (Gluteus maximus, sartorius etc) och/el
Fredrika, du har helt rätt. knäleden kan vi böja och sträcka och har endast minimal förmåga att röra sig i andra riktningar. rörelsen sitter, precis som du säger, i höften. man kan ha svaga utåtroterande höftmuskler (Gluteus maximus, sartorius etc) och/el
Quote from Funbeat user on 12 June 2009, 14:08eller så tränar man cykel.
eller så tränar man cykel.
Quote from Funbeat user on 12 June 2009, 14:23Evely: Springer man med hela benet utåtroterat så finns det ju stor risk att man har korta muskler i piriformisgruppen.
Har man det kan man ju även få falsk ischias och det kan ju göra att höften inte rör sig riktigt rätt.
Evely: Springer man med hela benet utåtroterat så finns det ju stor risk att man har korta muskler i piriformisgruppen.
Har man det kan man ju även få falsk ischias och det kan ju göra att höften inte rör sig riktigt rätt.
Quote from Funbeat user on 12 June 2009, 14:36Supertack Björn. Hemläxan över sommaren står nu klart för mig. Eller egentligen har jag ju vetat hela tiden att jag måste göra en del övningar jag faktiskt fått (inkl. det berömda gummibandet), men det känns lite roligare nu när jag har en konkret "benchm
Supertack Björn. Hemläxan över sommaren står nu klart för mig. Eller egentligen har jag ju vetat hela tiden att jag måste göra en del övningar jag faktiskt fått (inkl. det berömda gummibandet), men det känns lite roligare nu när jag har en konkret "benchm
Quote from Jonny Persson on 12 June 2009, 14:49Håller med, mycket bra svar Björn!
Håller med, mycket bra svar Björn!