Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUtrustningstips, vad behövs
You need to log in to create posts and topics.

Jaha så nu är jag då äntligen löpare igen. Det var många herrans år sen jag sprang nåt mer än till bussen. Tack vare Olles fina initiativ med Funbeat Racet så fick jag då äntligen tummen ur och kutade 5 km rätt upp och ned. Tom utan att behöva gå en meter

>Då uppstår ju direkt frågan vad som kan vara lämplig klädsel och var
> man får tag på den till vettiga pengar. Det är i första hand
> funktionskläder jag är ute efter. Första lagret ska vara regelrätta
> löparbyxor och linne. Nästa och nästa lager kan

Jag kör med enklaste craft-understället och vindstoppermaterial över ner till -15.

Jag springer utan dubb på snö. Det är så extremt sällan is i hellas, 95% snö. Mjuka knän vettu 🙂

kalsonger? Visst sjutton man behöver inga blöjor.

"Regelrätta löparbrallor?" Det är jag som ska fråga inte du?
Alltså hur ser en regelrätt löparbralla ut, förutom att den är olika lång och tjock. Är det en midjebyxa? Hängselbyxa, blixtlås, kardborrar.
M

Jag fick ett par underbara vintertights i julklapp. De är lite tjockare och jag använde de ner till noll grader utan underställ. Just nu kör jag långa sommartights. På överkroppen funktions-tröja och vindtröja alternativt tjockare funktionströja.

Jag kö

Bra, bra. Craft understället har jag redan.
Hellas gillade jag att springa i. Fast det blir typ 25 minuter med bil, men jag inbillar mig att det går att lura med familjen dit i vinter

Jag har köpt fyra par nya skor det senaste året 🙂 Alla i en storlek större än jag haft tidigare. Det har gjort underverk för mina fötter. Något att tänka på kanske?

Du har alltså gått upp fyra storlekar under ett år. Hmmm... undrar om jag kanske ska ta det här under omprövning??? Eller tar du med dig simfötterna på löpturen 🙂

Jag o maken kör med broddar. Fast helst inte, men ibland är de faktiskt bra att ha. Man sliter ut dem rätt fort, dyrare är inte bättre än billiga är min erfarenhet. Finns billiga på Biltema.

En annan bra sak om man springer ute på vägar ibland är en refl

> "Regelrätta löparbrallor?" Det är jag som ska fråga inte du?
Alltså hur ser en regelrätt löparbralla ut, förutom att den är olika lång och tjock. Är det en midjebyxa? Hängselbyxa, blixtlås, kardborrar.
Midjebyxa på sommaren, hängselbyxa på vinter????

J