Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVädret, giltig orsak eller inte?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har viss ångest över att vädret skall sabba mina mängdgrafer just nu när jag var på väg att få dem hyfsat snygga. Anser ni andra att vädret är en giltig orsak till att inte springa 9 mil denna veckan eller skall man lägga in flera dubbelblock till hel

Har man rätt kläder ska inte vädret påverka träning 😉

jag har 4 rundor sedan lördag, en på löpband och tre ute. jag ska köpa dubbar idag eller imorgon och då ska jag försätter att springa ute. det var så trist att springa på löpband.

Nej, vädret är aldrig en giltig orsak. Nyligen var det 13 minusgrader med piskande snö och det kallaste jag sprungit i är 28 minus med djupsnö.

att säga att vädret aldrig är en giltig orsak är inte helt rätt
jag kan t ex inte på grund av sjukdom springa ute om det är kallare än minus 5
så det är klart att vädret påverkar.
men man får göra det bästa man kan av det helt enkelt.

Fick just det ur träningssynpunkt positiva beskedet att min familj försvinner efter lunch imorgon och är hemma söndag kväll igen. Så då kan jag lägga träning och måltider precis som jag vill och det bör hjälpa.

Nästa vecka då målet är 11 mil får jag förs

Tror Niklas att vädret är likadant hos alla Funbeatare som det råkar vara där du bor, eller hur har du tänkt att det ska gå att svara på denna fråga? Att du senare i texten nämner snö & blåst ger inte tillräckligt med info. Lätt snöfall och svag vind är i

Samtidigt är det lite dumt/onödigt att stirra sig blind på kilometer. På vintern är samma sträcka oftast lite till jättemycket jobbigare beroende på snömängden och temperaturen. Egentligen är det kanske ansträngningsgraden som ska mätas men eftersom det ä

När jag kollade på nyheterna igår kändes det som att hela Sverige hade samma väder iallafall 🙂

Men kanske är det så att oftare och kortare är det som får bli lösningen. Jag får erkänna att jag blev något överrumplad av förändringen då detta är min förs

Det är min 34:e ungefär - bara för att jämföra 🙂

Jag säger att vädret försöker lura en mentalt sett. Blåser det sätter man på sig vindtätt. Regnar det sätter man på sig regntätt.

Är det riktigt väder ute, som den 5 december, kan man GILLA LÄGET och sticka ut och springa ändå. En timmes löpning är en ti