Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVädret, giltig orsak eller inte?
You need to log in to create posts and topics.

Beundrar många som är ute i snö-vädret. För egen del så har den här veckan inte varit bra ur träningssynpunkt. Väldigt snö-oväder, kallt, igensnöade rundor osv. Får bättra mig till nästa vecka. Men som någon sa, vad gör det om man tar det lite lugnare någ

Vädret bjuder på möjligheter till alternativträning. Snöskottning ger både kondition och styrka. Igår skyfflade jag 25 kubikmeter tung snö. Tog 3 timmar och kändes som en bra genomkörare.

I din träningsdagbok ser man att du nästan har dubblat löptiden mellan oktober och november från 17 till 31 timmar. Du postar trådar om en lust att förändra i träningsplaneringen och om huruvida snö är en ursäkt för att slippa springa.

Det råkar inte var

Vems mitokondrier är det du bär omkring på egentligen???

Underlaget kan vara en ursäkt men inte just nu. Jag sitter och längtar ut för lite snöpulsande men ett överansträngt ljumskfäste gör att jag får hålla mig till bassängen.

Dumt att stirra sig blind på löpt sträcka i dessa förhållanden, bättre gå efter trä

Jag säger som Micke, detta är väl ett ypperligt tillfälle att banka på med stärkande alternativträning och komma ut på andra sidan nyåret med en stark löparkropp - redo för stordåd. 🙂

Vädret kan absolut vara en giltig orsak att ställa in löprundan.
Om det t.ex. är över 40 plusgrader håller jag mig hellre i skuggan och dricker iskalla Red Stripe och lyssnar på Bad Brains.

En grej med att vädret inte ska påverka och inte heller kylan. Om man som jag har väldigt känslig hud vid kyla, är jag ute för länge i sträck när det är under 13-15 minusgrader så spricker min hud, kliar och får utslag och får smörja mig i flera dagar inn

Hannah: Kan du inte smörja dig före med någon skyddande salva? Annars är det väl kanske läge för lite inomhusträning de där dagarna för dig då.

Det är ju det som är det jobbiga att dom jag testat har jag allergisk reaktion på, inte hittat någon som fungerar hjälpande och som jag samtidigt tål. Tar jag vanlig lotion hjälper det inte, även att jag har en som är receptbelagd från apoteket. Kanske få