Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningvåga pröva?
You need to log in to create posts and topics.

hej,
har läst länge och inte direkt vågat pröva ut riktigt hur mycket och vad jag orkar göra när det gäller "löpning".

fick upp känslan och orken i söndagsmorse då jag bestämde mig för att pröva om jag klarade den där sista kilometern på promenadrundan.

Man kan säga att 10-15% ökning av distansen per vecka kan vara lagom. Ett sätt kan ju vara att du tex har en runda på 5 km som du springer 2km av och promenerar resten tills du har tex 500 m kvar. Så joggar du in i "mål". Det här ger vissa psykologiska fö

Härligt att det går så bra med löpningen Hanna! 😀 Tänk på att som Jonas sa att inte öka distansen med mer än 10-15% i veckan för att undvika skador. Konditionen byggs upp mycket fortare än ledband och muskler hinner vänja sig. Du kan fortsätta blanda löp

När jag började springa (verkligen från noll) använde jag mig av de nybörjarprogram som finns på http://www.marathon.se. De funkade jättebra för mig. Det finns ett program för tjemilen där du kan välja ambitionsnivå. Sen är det bara att köra - lycka till!

http:

Slopa löpbandet och spring utomhus.

En kompis på min topplista registrerade nyligen 2 timmar på löpband!!! Duktigt, men jag hävdar att han ska få avdrag för det för det är så dumt! Det var för övrigt strålande solsken ute den dagen! 🙂

Jag tycker absolut att det är bättre att springa ute än på löpband. Jag sprang lite på löpband innan vädret blev bra och när jag sedan började springa ute upplevde jag att det var mycket jobbigare än tidigare. På löpbadet "följer ju fötterna med" om du fö

Det är kul när det går framåt! Tänk bara på att det är ofta inte orken och konditionen som är den begränsande faktorn när du ökar distansen, utan snarare att senor, ligament, muskler etc inte är redo för belastningen om du ökar för snabbt. Den ökningen på

Att springa utomhus är ju så mkt mer.....

Sa han som bara kan drömma om att springa!

vääänta du ditt lilla stycke.....om ett par veckor....dååå....Cykel under tiden