Quote from Guest on 18 July 2010, 22:21Jag har alldeles nyss insett att jag kan springa 5 km och att det känns som en lagom och trevlig distans att springa just nu.
Hittills har min "vanliga runda" varit att först gå ca 1,5 km, till sjön, sedan gå/springa runt den och gå hem igen. Hela den r
Jag har alldeles nyss insett att jag kan springa 5 km och att det känns som en lagom och trevlig distans att springa just nu.
Hittills har min "vanliga runda" varit att först gå ca 1,5 km, till sjön, sedan gå/springa runt den och gå hem igen. Hela den r
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 22:31Kan du inte bara intervalla dig TILL sjön först och springa runt sjön och intervalla dig hem några gånger och se om det ger några problem eller inte?
Kan du inte bara intervalla dig TILL sjön först och springa runt sjön och intervalla dig hem några gånger och se om det ger några problem eller inte?
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 22:35Jag springer på omväxlande underlag och har aldrig mått sämre på asfalt än på grus. För det mesta får jag upp bättre fart på asfalt eftersom man inte rullar i avstampet på samma sätt som grus men jag har inte märkt att det sliter mer på benen.
Värst har
Jag springer på omväxlande underlag och har aldrig mått sämre på asfalt än på grus. För det mesta får jag upp bättre fart på asfalt eftersom man inte rullar i avstampet på samma sätt som grus men jag har inte märkt att det sliter mer på benen.
Värst har
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 22:47Jag tycker att jag blir liksom stum i benen när jag springer på asfalt, och jag håller mig således allra helst till grus/gräs.
Däremot har jag märkt att om jag har asfalt i mitten eller slutet av min runda går det mycket bättre än om jag har det i början,
Jag tycker att jag blir liksom stum i benen när jag springer på asfalt, och jag håller mig således allra helst till grus/gräs.
Däremot har jag märkt att om jag har asfalt i mitten eller slutet av min runda går det mycket bättre än om jag har det i början,
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 05:56Ja. Att börja springa på hårdare underlag känns som ett naturligt nästa steg om man klarar 5 km terräng. Det man tränar på blir man bra på så ta det bara lugnt i början.
Ja. Att börja springa på hårdare underlag känns som ett naturligt nästa steg om man klarar 5 km terräng. Det man tränar på blir man bra på så ta det bara lugnt i början.
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 21:13Nu har jag testat! Jag sprang nästan hela vägen, gick lite här och var när jag blev trött, men det var inte mycket (jag förlorade ca 1 minut på att jag gick), alltså blev det en del asfalt. Mest i början verkar det som, ska kolla noga på kartan om en stun
Nu har jag testat! Jag sprang nästan hela vägen, gick lite här och var när jag blev trött, men det var inte mycket (jag förlorade ca 1 minut på att jag gick), alltså blev det en del asfalt. Mest i början verkar det som, ska kolla noga på kartan om en stun
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 21:29Bra, att våga är att vinna!
Jag vet inte var du bor men i de flesta delar av vårt land innebär det att man förlänger säsongen om man kan tänka sig att springa på gator, vägar och trottoarer.
Bra, att våga är att vinna!
Jag vet inte var du bor men i de flesta delar av vårt land innebär det att man förlänger säsongen om man kan tänka sig att springa på gator, vägar och trottoarer.
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 21:42Mm. Snart är det mörkt när jag har kommit hem från jobbet (eller okej, snart och snart, men innan det blir snö) och om jag inte orkar åka till ett elljusspår och inte vill springa på asfalt så kommer det att bli jobbigt. Samtidigt vill jag ju inte göra il
Mm. Snart är det mörkt när jag har kommit hem från jobbet (eller okej, snart och snart, men innan det blir snö) och om jag inte orkar åka till ett elljusspår och inte vill springa på asfalt så kommer det att bli jobbigt. Samtidigt vill jag ju inte göra il
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 21:52Tänk inte hur det känns under löpet. Känn efter efteråt!
De bästa orienterarna tränar mycket på asfalt. Nödvändigt för att få upp och bibehålla bra kondition.
Tänk inte hur det känns under löpet. Känn efter efteråt!
De bästa orienterarna tränar mycket på asfalt. Nödvändigt för att få upp och bibehålla bra kondition.
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 21:55I hela mitt liv har jag hört hur farligt asfalt är. Men folk springer ju maror på asfalt? Så för några år sen beslutade jag mig för att lära mig springa på asfalt. Fick ont i benhinnor och vader men var väldigt försiktig vid ökning och vilade från löpning
I hela mitt liv har jag hört hur farligt asfalt är. Men folk springer ju maror på asfalt? Så för några år sen beslutade jag mig för att lära mig springa på asfalt. Fick ont i benhinnor och vader men var väldigt försiktig vid ökning och vilade från löpning