Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 15:38Lysande Mikael.
När jag ser mig omkring är det faktiskt förvånadsvärt få som kan springa 5 km oavsett övervikt eller ej.Så att klara det är ett friskhetstecken. Man kan faktiskt vara rätt vältränad och ändå ha övervikt. Det fick jag höra på hälsokollen
Lysande Mikael.
När jag ser mig omkring är det faktiskt förvånadsvärt få som kan springa 5 km oavsett övervikt eller ej.
Så att klara det är ett friskhetstecken. Man kan faktiskt vara rätt vältränad och ändå ha övervikt. Det fick jag höra på hälsokollen
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 15:56Vadå träningssäsong? Springa i skogen kan man göra i 2dm snö utan problem, det går lite långsammar bara. Blir det mer än så tar man fram skidorna.
Vadå träningssäsong? Springa i skogen kan man göra i 2dm snö utan problem, det går lite långsammar bara. Blir det mer än så tar man fram skidorna.
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 17:08Magnus: exakt. Minus det där med skidorna. Visst kan man ta fram dem om man vill det, skidåkning (längd) är överlägsen konditionsträning, men det går också att fortsätta springa i skog och över mark oavsett snödjup. Det handlar om inställning - mindre "ja
Magnus: exakt. Minus det där med skidorna. Visst kan man ta fram dem om man vill det, skidåkning (längd) är överlägsen konditionsträning, men det går också att fortsätta springa i skog och över mark oavsett snödjup. Det handlar om inställning - mindre "ja
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 17:18Inställning hjälper inte långt när du sjunker ner så att du slår knäna i skaren. 🙂
Jag kom 4 km på 70 min. Löpsteget var något onaturligt. Men visst blev jag trött.
Inställning hjälper inte långt när du sjunker ner så att du slår knäna i skaren. 🙂
Jag kom 4 km på 70 min. Löpsteget var något onaturligt. Men visst blev jag trött.
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 22:20Jag får värre träningsvärk och känningar på asfalt. Favorit är skogsstigar och liknande. Varierande landningar och steg ger bättre belastning för mig.
Skutta på en stig går inte lika snabbt men är roligt.
Jag får värre träningsvärk och känningar på asfalt. Favorit är skogsstigar och liknande. Varierande landningar och steg ger bättre belastning för mig.
Skutta på en stig går inte lika snabbt men är roligt.
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 22:49Lioa 80: Håller med helt, stigar är överlägset på alla sätt. Sedan är det som sagt monotonin, inte hårdheten, som är faran så ett slätt motionsspår kan vara precis lika illa som en asfalterad väg.
Lioa 80: Håller med helt, stigar är överlägset på alla sätt. Sedan är det som sagt monotonin, inte hårdheten, som är faran så ett slätt motionsspår kan vara precis lika illa som en asfalterad väg.
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 02:18äh. det var ingen bra idé med asfalt. det har känts lite ömt i benhinnorna sen dess och idag när jag var ute och sprang lite smått strejkade de trots grusunderlaget. inte bra.
jag väntar med asfalt tror jag bestämt.
äh. det var ingen bra idé med asfalt. det har känts lite ömt i benhinnorna sen dess och idag när jag var ute och sprang lite smått strejkade de trots grusunderlaget. inte bra.
jag väntar med asfalt tror jag bestämt.
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 07:16Tänk så här: människan är biologiskt konstituerad att röra sig i skogsmark, på strand och över slätt. Det finns inget i vår biologiska konstitution som kan svara upp på monotoniciteten och/eller hårdheten i asfaltslöpning. Det är ett biologiskt faktum. Oc
Tänk så här: människan är biologiskt konstituerad att röra sig i skogsmark, på strand och över slätt. Det finns inget i vår biologiska konstitution som kan svara upp på monotoniciteten och/eller hårdheten i asfaltslöpning. Det är ett biologiskt faktum. Oc
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 12:30Ja känningar i benhinnorna kan man få när man börjar springa på asfalt. Speciellt om man inte kortar ner distansen jämfört med vad man sprungit innan. Men självklart kan man lära sig det. Förstår dock om det känns otrevligt som nybörjare. Dra på sig benhi
Ja känningar i benhinnorna kan man få när man börjar springa på asfalt. Speciellt om man inte kortar ner distansen jämfört med vad man sprungit innan. Men självklart kan man lära sig det. Förstår dock om det känns otrevligt som nybörjare. Dra på sig benhi
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 17:50Varför inte börja med att GÅ på asfalt....tio steg å sen jogga fem steg å så gå tio steg å så jogga fem steg......så kan du känna in hur det påverkar JUST dig. Rätta dojor är ju naturligtvis ett måste...å sen är vi ju som människor hemskt olika...å en del
Varför inte börja med att GÅ på asfalt....tio steg å sen jogga fem steg å så gå tio steg å så jogga fem steg......så kan du känna in hur det påverkar JUST dig. Rätta dojor är ju naturligtvis ett måste...å sen är vi ju som människor hemskt olika...å en del