Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

@Thomas
Nu ska detta vara fixat.

@FIT-multisportimportörer
En bit på väg med multisporthanteringen. FIT-filer med flera sessioner slås nu ihop till ett träningspass. Data från respektive session slås ihop till totalsiffror via lämplig formel (min, max, medel, etc).

Än så länge går det i

Tack så mycket för snabb respons och snabba lösningar Michael!

Jag ska testa imorgon och återkoppla.

Japp, nu funkade det att slå ihop pass. Toppen!

Vet inte om det här är direkt Express-relaterat, men det är då det dyker upp för mig så jag lägger det här: att "gå vidare till nästa obehandlade pass" fungerar inte som det ska om man slår ihop med ett existerande pass - då kommer man inte till nästa obe

@Michael Sageryd: Ny bugg tror jag:
Jag var ute och cyklade (bokstavligt, men möjligen även bildligen) idag. Första passet med ny klocka, Fenix 3. Efter 3h/87km gjorde jag stopp för fika och använde då en funktion som inte fanns på 920xt, "Resume later".

Mysko.
Det verkar som om Fenix 3 lagrar som "multisport", dvs separerar passen, men inte när det gäller gps-spåret. Antagligen bommar jag att identifiera det som att det finns mer data pga att det bara finns ett gps-spår. Jag ska titta närmare på det. I v

Jag hade liknande problem igår. Körde triathlon och fick bara med simningen in automagiskt. Resten fick jag köra manuellt från Garmin connect
https://connect.garmin.com/modern/activity/790432618
//Mats

@Mikael S: Himla fin klocka med ett undantag: den är urusel på GPS-delen som den är nu. Finns långa trådar på Garmins forum om detta problem och Garmin har semi-erkännt problemet. Förhoppningsvis går det lösa med mjukvara, men det som talar emot är att 92