Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Aha, det är bugg 03 jag stött på.

Samma här, men det beror på att de inte är klara med multisport inläsningen ännu.
Vad jag fattat kommer det att läsas in som ett sammanslaget pass för icke betalande, premium medlemmar skall vist kunna välja att ha dem som separata pass.

Håll ut så får v

Feature request:

Finns det möjlighet att låta importen slå ihop ett importerat pass med ett redan manuellt registrerat? Eller åtminstone fråga om att slå ihop?

Use case:
Är ute och tränar på annan ort några dagar utan möjlighet att ladda upp pass till g

Det finns väl redan, och så har alltid Funbeat fungerat?!

Jag har samma scenario som du - jag skriver ner "manuellt" på Funbeat mitt pass med de uppgifter jag kan ta från klockan samt beskrivning och känsla. Detta gör jag direkt efter passet. När jag sed

Jo, det har du ju rätt i Ola. Det har alltid fungerat så när jag importerat från Garmin förut. Men inte sedan jag hoppade på beta-testet. Har inte testat så många gånger än (2-3 pass tror jag), men jag får alltid dubletter och ingen fråga om att koppla ih

Jag brukar trycka på Starta hämtning, och då kommer de in på Funbeat. Sedan struntar jag i uppdatera lista-knappen och länkarna utan trycker direkt på "Hem" fliken istället - längst upp i mitt nyhetsflöde står det då "Du har x pass att efterbehandla" (ell

Aha. Jag har aldrig tänkt på att trycka hemknappen. Trodde man var tvungen att trycka på uppdatera listan och gå den vägen. Ska prova imorgon. Men då kan ni ju helt bortse från min feature request. Sortera in det under PEBKAC* istället. 🙂

*problem exi

Möjligt problem/bugg:

Min fru har en Garmin 310xt och en Garmin Swim. Alla pass från 310:an kommer snällt in i Funbeat, men *inga* pass från Garmin Swim dyker upp. Hon får alltid tanka ner tcx-filen och ladda upp till FB som förut med Garmin Swim.

@Mic

@Fredrik. Tack för info.
Jag ser hennes pass i loggen. De har stoppats pga att de ser ut at vara för gamla. De blir "gamla" pga en märklig tidzonjustering. Passen har daterats i "nutid" (t.ex 10/3). Men klockans lokala tid rapporteras som 25 december 2014

@Fredrik.
Här är ett exempel från en av hennes filer.

Data direkt från filen:
local_timestamp: Thu Dec 25 2014 06:02:00 GMT-0500 (EST)
timestamp: Tue Mar 10 2015 16:24:24 GMT-0400 (EDT)

"timestamp" anges alltid i UTC-tid enligt FIT-definitionen. Om "loc